بازدید وزیر علوم از غرفه دانشگاه بیرجند در سومین نمایشگاه دستاوردهای مدیریت سبز دانشگاه‌های کشور

۲۰ مهر ۱۳۹۸ | ۱۴:۵۷ کد : ۴۸۳۴ اخبار برگزیده اخبار ستادی
تعداد بازدید:۴۸۲۶
دکتر منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و هیأت همراه از غرفه دانشگاه بیرجند در سومین نمایشگاه دستاورد‌های مدیریت سبز دانشگاه‌های کشور بازدید کرد.
بازدید وزیر علوم از غرفه دانشگاه بیرجند در سومین نمایشگاه دستاوردهای مدیریت سبز دانشگاه‌های کشور

به گزارش روابط عمومی دانشگاه بیرجند، همزمان با افتتاح سومین نمایشگاه دستاوردهای مدیریت سبز دانشگاه‌های کشور، که به همت شورای راهبری مدیریت سبز دانشگاه بیرجند راه‌اندازی شد، دکتر منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از غرفه مدیریت سبز دانشگاه بیرجند بازدید کرد.
آیین افتتاحیه سومین نمایشگاه دستاوردهای اجرایی دانشگاه‌ها، مؤسسات آموزشی، پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری درحوزه مدیریت سبز با حضور محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه، منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و تنی چند از مسئولان ارشد کشور امروز شنبه 20 مهرماه در سازمان برنامه و بودجه برگزار شد.
دکتر عباس خاشعی، دکتر حسن بیات، دکتر خیاط اعضای شورای راهبری مدیریت سبز به همراه دکتر سامان فرزین دبیر این شورا، ضمن برپایی غرفه  دانشگاه به مدت 4 روز در این نمایشگاه حضور دارند.
پروژه‌های بازیافت کاغذهای باطله (هنر پاپیه ماشه)، آبیاری تحت فشار، استفاده از شن رنگی جهت حذف تدریجی چمن، استخر پروژه آب‌های سطحی، دستگاه تصفیه فاضلاب خاکستری(خانگی) و بازسازی تصفیه‌خانه دانشگاه بخشی از طرح های ارائه شده توسط شورای راهبری مدیریت سبز دانشگاه در این نمایشگاه می‌باشد. 
در این دوره از نمایشگاه که با هدف ارائه دستاوردهای اجرایی دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری در حوزه‌های مختلف مدیریت سبز برگزار می‌‌شود ۳۶ دانشگاه، ۱۰ پارک علم و فناوری و سه پژوهشگاه شرکت دارند. 
سالانه طرح‌های متعددی در حوزه‌های مختلف مدیریت سبز از جمله بهینه‌سازی مصرف انرژی، انرژی‌های تجدیدپذیر، مدیریت آب، پساب و پسماند و توسعه فضای سبز همساز با اقلیم با حمایت سازمان برنامه و بودجه کشور و اعتبار در نظر گرفته شده در ردیف مدیریت سبز و همچنین تأمین اعتبار از طرف دانشگاه ها، اجرا و به بهره‌برداری می‌رسد.  
این نمایشگاه در راستای حفظ منابع و حفظ محیط‌زیست و بهره‌گیری از توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان و پارک‌های علم و فناوری برگزار می شود.    
در دو دوره قبلی نمایشگاه، موضوع فرهنگ‌سازی و هدف‌گذاری دانشگاه‌ها به عنوان مراکز علمی کشور در موضوع مدیریت سبز مطرح شده بود و در نمایشگاه امسال گوشه‌هایی از نتایج و دستاوردهای پروژه‌های اجرا شده توسط دانشگاه‌ها بر اساس آمار و اطلاعات ارائه شده است.
شایان ذکر است، این نمایشگاه تا پایان روز  سه‌شنبه 23 مهر1398 در سازمان برنامه بودجه  کشور در تهران دائر می‌باشد.

آخرین ویرایش۲۰ مهر ۱۳۹۸