برگزاری دومین همایش ملی فرهنگ دانشگاهی در دانشگاه بیرجند

۲۰ مهر ۱۳۹۸ | ۲۲:۲۶ کد : ۴۸۴۰ اخبار ستادی
تعداد بازدید:۳۷۵۴
دومین همایش ملی فرهنگ دانشگاهی  با همکاری دانشگاه بیرجند و پژوهشگاه مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ۶ آذر ۱۳۹۸ در دانشگاه بیرجند برگزار می‌شود.
برگزاری دومین همایش ملی فرهنگ دانشگاهی در دانشگاه بیرجند

به گزارش روابط عمومی دانشگاه بیرجند، دکتر محسن آیتی دبیر علمی همایش ملی فرهنگ دانشگاهی در جلسه برنامه‌ریزی کمیته علمی و اجرایی این همایش گفت: با توجه به اهمیت موضوع و نقش آن در تغییر و اصلاح رویکردهای فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی کشور این همایش با حضور اساتید برجسته و صاحب نظر کشوری در دانشگاه بیرجند برگزار خواهد شد.
دکتر آیتی با اشاره به دریافت 70 مقاله از سراسر کشور افزود: صاحب نظران تا 10 آبان ماه جاری می‌توانند مقالات خود را به دبیرخانه همایش ارسال نمایند و آخرین نتایج ارزیابی مقالات نیز16 آبان ماه می‌باشد.
دکتر حمیدرضا نجفی معاون پژوهش و فناوری با ابراز خرسندی از برگزاری این همایش و ضرورت برگزاری اینگونه همایش‌ها اعلام کرد: برای راه اندازی دبیرخانه دائمی این همایش در دانشگاه بیرجند این معاونت آمادگی لازم را دارد.
دکتر ابراهیم محمدی دبیر اجرایی همایش با بیان اینکه اساتید صاحب نامی در این همایش حضور خواهند داشت، گفت: دکتر مهدی گلشنی پژوهشگر، استاد دانشگاه صنعتی شریف، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و عضو پیوسته فرهنگستان علوم ایران، دکتر مقصود فراستخواه جامعه شناس برجسته و عضو هیأت علمی مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی، دکتر نعمت ا... فاضلی انسان‌شناس، محقق، نویسنده و عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم‌انسانی و مطالعات‌فرهنگی تعدادی از میهمانان ویژه این همایش هستند.
دکتر محمدی افزود: مبانی نظری شامل مبانی فلسفی، انسان شناسی، مفهوم‌پردازی و مؤلفه‌های فرهنگ دانشگاهی، فرهنگ دانشگاهی در بستر فرهنگ اسلامی- ایرانی، روش‌شناسی مطالعات فرهنگ دانشگاهی، مطالعات تاریخی و تطبیقی در فرهنگ دانشگاهی، مدیریت فرهنگ دانشگاهی، عوامل مؤثر در فرهنگ دانشگاهی و پیامدهای فرهنگ دانشگاهی، خرده‌فرهنگ‌ها و فرهنگ دانشگاهی، زنان و فرهنگ دانشگاهی، سبک زندگی دانشجویی و فرهنگ دانشگاهی دانشجویان، ارتباطات در فرهنگ دانشگاهی، نقش ساختارهای مدیریتی و سازمانی، قوانین و مقررات در فرهنگ دانشگاهی، جهانی‌شدن و فرهنگ دانشگاهی، مسئله شناسی و مسائل فرهنگ دانشگاهی در ایران امروز، آسیب شناسی فرهنگ دانشگاهی، فرصت ها و تهدیدها، آینده‌پژوهی در فرهنگ دانشگاهی، سایر موضوعات مرتبط با فرهنگ دانشگاهی و ارسال یادداشت علمی از محورهای این همایش است.
همچنین در این جلسه پیشنهاد گردید تا در حاشیه برگزاری این همایش تفاهم نامه‌ای با پژوهشگاه مطالعات فرهنگی وزارت علوم جهت هرچه بیشتر شدن همکاری‌های علمی دو جانبه منعقد گردد.
در ادامه اعضای حاضر در جلسه به تبادل نظر پیرامون برگزاری هرچه بهتر این همایش ملی پرداختند.
لازم به ذکر است: اولین همایش ملی فرهنگ دانشگاهی و نهادینه‌شدن گفتمان علم به همت پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی جهاد دانشگاهی در سال 1395برگزار شد.

آخرین ویرایش۲۰ مهر ۱۳۹۸