عضو هیأت علمی دانشکده هنر، نخستین عضو پیشقدم در گذراندن فرصت مطالعاتی جامعه و صنعت

۲۱ مهر ۱۳۹۸ | ۲۱:۰۸ کد : ۴۸۶۵ اخبار برگزیده اخبار دانشکده‌ها اخبار ستادی
تعداد بازدید:۵۶۴۱
دکتر آرزو پایدارفرد، استادیار دانشکده هنر دانشگاه بیرجند در قالب فرصت مطالعاتی اعضای هیأت علمی در جامعه و صنعت با همکاری معاونت علمی آستان قدس رضوی به مطالعه و بررسی نسخ خطی هنر ایرانی ـ اسلامی و آثار هنرمندان پیشکسوت نقاشی ایرانی پرداخت.
عضو هیأت علمی دانشکده هنر، نخستین عضو پیشقدم در گذراندن فرصت مطالعاتی جامعه و صنعت

به گزارش روابط عمومی دانشگاه بیرجند، دکتر آرزو پایدارفرد، استادیار دانشکده هنر دانشگاه بیرجند با همکاری معاونت علمی آستان قدس رضوی، در تابستان سال جاری با حضور در مجموعه علمی ـ پژوهشی کتابخانه و مرکز نسخ خطی و موزه‌های آستان قدس رضوی در قالب فرصت مطالعاتی اعضای هیأت علمی در جامعه و صنعت، به مطالعه و بررسی نسخ خطی هنر ایرانی ـ اسلامی و آثار هنرمندان پیشکسوت نقاشی ایرانی پرداخت.

نسخ خطی هنری مجموعه آستان قدس رضوی به لحاظ ارزشمندی و اعتبار منحصر به فرد بوده و از زوایای فنی و هنری نیاز به تحلیل تخصصی  و شناسایی در سطح جهانی دارد.

کتابخانه آستان قدس رضوی بیش از 500 سال است که از هنرمندان تذهیب کار و خوشنویس و مجلدگران ماهر بهره برده است.

دکتر پایدارفرد در تعامل با اساتید پیشکسوت هنر گل و مرغ ، تذهیب و نگارگری ایرانی آستان قدس به کسب تجربه در زمینه سبک و تکنیک ساخت آثار هنر ایرانی پرداخت.

وی ضمن ارائه طرح پژوهشی و تألیف کتابی برگرفته از مفاخر هنری و هنر قرآنی با بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی مشغول به همکاری است.

آخرین ویرایش۲۱ مهر ۱۳۹۸