نشست مجازی (( انتخابات آمریکا، واکنش‌ها و چشم انداز آینده روابط)) برگزار شد

۲۸ آبان ۱۳۹۹ | ۱۳:۴۵ کد : ۱۰۶۱۷ اخبار
تعداد بازدید:۱۸۱۵
نشست (( انتخابات آمریکا، واکنش‌ها و چشم انداز آینده روابط)) شامگاه روز دوشنبه ۲۶ آبان ماه و بصورت مجازی برگزار شد.

 

به گزارش معاونت فرهنگی و اجتماعی، دومین نشست از سلسله جلسات کارگروه تخصصی دانشجویی و دانشگاهیان، شامگاه روز دوشنبه 26 آبان ماه و با حضور دکتر احمد بخشی، استاد علوم سیاسی دانشگاه بیرجند و تحلیل‌گر مسائل سیاسی برگزار شد. در این نشست مجازی که با حضور جمعی از دانشگاهیان استان و از طریق سامانه آموزش الکترونیک دانشگاه برگزار شد، دکتر علی زنگوئی، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، ضمن بیان اهمیت انتخابات آمریکا در مسائل منطقه‌ای و جهانی، به بیان استراتژی دولت‌های قبلی آمریکا و رفتار آنها در قبال ایران اشاره کرد.

در ادامه این نشست، دکتر احمد بخشی، استاد علوم سیاسی دانشگاه و تحلیلگر مسائل سیاسی ضمن تحلیل روش انتخابات در آمریکا و نقش احزاب در جامعه آمریکائی به تشریح انتخابات آمریکا پرداخت.

عضو هیأت علمی دانشگاه، ضمن بیان دلایل شکست ترامپ از بایدن، به تأثیر انتخابات آمریکا بر ایران اشاره کرد. دکتر احمد بخشی در ادامه این نشست در خصوص چشم انداز آینده روابط ایران و آمریکا و  تحلیل نقش برجام به عنوان یکی از سناریوهای پیش رو این روابط پرداخت. 

در ادامه این نشسست که با موضوع ((انتخابات آمریکا،واکنش‌ها و چشم انداز آینده روابط)) برگزار شد، حاضرین در نشست به بیان نظرات و ارائه پرسش های خود در خصوص موضوع نشست پرداختند و پاسخ های لازم به سوالات نیز داده شد.

شایان ذکر است این نشست حدود 3 ساعت بطول انجامید. 

 

آخرین ویرایش۲۸ آبان ۱۳۹۹