با عنوان بررسی مشکلات دانشجویی برگزارشد

جلسه پرسش و پاسخ با نماینده مردم بیرجند در مجلس شورای اسلامی

۰۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۰۷:۳۸ کد : ۲۸۸۷ اطلاعیه بسیج دانشجویی
تعداد بازدید:۳۱۳۱
جلسه پرسش و پاسخ با نماینده مردم بیرجند در مجلس شورای اسلامی

باحضورنماینده مردم بیرجند در مجلس شورای اسلامی، معاون فرهنگی و اجتماعی و جمعی از مسئولین شب گذشته جلسه پرسش و پاسخ دانشجویی در محل تالار ولایت برگزار گردید.
در ابتدای جلسه نمایندگان تشکل‌های دانشجویی سوالات خود را در زمینه مشکلات صنفی، آموزشی و.... مطرح نمودند.
مرتضوی، نماینده شورای صنفی دانشجویان به ابلاغ آیین نامه جدید آموزشی و مشکلات پیش آمده برای دانشجویان ورودی 97 اشاره کرد. وی در ادامه به بیان مشکلات صنفی دانشجویان پرداخت و خواستار پیگیری موارد طرح شده کرد.
زنده بودی نماینده انجمن اسلامی دانشجویان مستقل، در خصوص راه آهن، استانی شدن انتخابات و مشکلات دانشجویی در دانشگاه‌ها به طرح سوال پرداخت.
رستم پور نماینده انجمن های علمی گفت: متاسفانه امروز در جامعه شاهد نادیده گرفتن دانشجویان هستیم  در حالی که بنا بر صحبت حضرت امام خمینی، دانشگاه مبدا همه تحولات است.
رحیمی نماینده تشکل دانشجویی فرهنگ و سیاست، ضمن ابراز تاسف از عدم رغبت دانشجویان به فعالیت، افزود: نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، برای دانشجو و دانشگاهیان چه کرده است؟ وی در ادامه به آیین نامه انضباطی  که چند روزی از ابلاغ آن نمی گذرد، اشاره کرد و خواستار پیگیری آن شد.
آخرین نماینده ای که پشت تریبون رفت، خانم آشوری نماینده بسیج دانشجویی بود. وی گفت: تدابیر مجلس برای بحران خشکسالی چه بوده است. وی به سوالی در خصوص جاده بیرجند. مشهد اشاره کرد. وی پرسید: علت افت سطح علمی و کاربردی در دانشگاه‌ها و عدم ارتباط با صنعت چیست؟
در ادامه حجت الاسلام و المسلمین عبادی نماینده مردم بیرجند در مجلس شورای اسلامی، به ایراد سخنرانی و پاسخ به پرسش‌های دانشجویان پرداخت. وی گفت: دانشگاه، کارخانه انسان سازی است. در کنار علم، فرهنگ و تعهد باید هر روز رشد داشته باشد. وی در ادامه افزود: فرهنگ مدنی، باید در دانشگاه‌ها تاکید شود.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در خصوص آیین نامه آموزشی ابلاغی از سوی وزارت علوم گفت: تا آنجا که من اطلاع دارم این آیین نامه مدتهاست در حال اجراشدن است و دانشگاه بیرجند نیز بتازگی آن را اجرایی کرده است. این صحبت با اعتراض دانشجویان روبه رو شد. وی در خصوص مشکلات صنفی دانشجویان از شورای صنفی دانشجویان خواست با تهیه نامه ای، مشکلات دانشجویی را بیان کنند. نماینده مجلس قول پیگیری این موارد را داد. وی در خصوص راه آهن خاطر نشان کرد که خوشبختانه راه آهن هم اکنون دارای ردیف بودجه است و 30 کیلومتر از زیر ساخت‌های آن انجام شده است.
وی در خصوص انتقال آب به دریای عمان گفت: پیگیری لازم انجام شده است و کارهای جدی در این زمینه در حال انجام است. وی ضمن تایید مقاله محوری در دانشگاه‌ها گفت: متاسفانه این امر در حال انجام است و امیدواریم صرف مقاله محور بودن اصلاح شود. وی در خصوص عدم ارتباط با صنعت در دانشگاه‌ها گفت: شرکت های دانش بنیان می توانند این کار را انجام دهند و این امر مستلزم رونق صنعت است.
وی در پاسخ به پرسش یکی از دانشجویان در خصوص عدم برگزاری کنسرت در بیرجند گفت: هیچ کس در اینجا مخالف برگزاری کنسرت و موسیقی حلال نیست و بنده نیز موافق برگزاری این امر هستم. نماینده مردم بیرجند در پاسخ به پرسشی در خصوص عدم وجود اعتبار جهت پرداخت وام های دانشجویی قول پیگیری امر را داد. در پایان وی ضمن تشکر از برگزارکنندگان این جلسه، از دانشجویانی که با شور و نشاط به طرح سوالات خود پرداختند نیز تشکر کرد.

آخرین ویرایش۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸