تروجان های موبایلی

۱۱ فروردین ۱۳۹۹ | ۱۰:۵۹ کد : ۷۳۸۲ اخبار هشدارها
تعداد بازدید:۸۴۰
تروجان‌ها، به عنوان یکی از خانواده‌های بدافزاری، به طور کلی به منظور نظارت پنهانی، کسب پایداری در سیستم هدف از طریق درپشتی‌ها و سرقت اطلاعات حساس مانند اطلاعات احرازهویت بانکی ایجاد می‌شوند.

بسیاری از توسعه‌دهندگان بدافزارهای موبایلی تلاش زیادی برای مخفی کردن آلودگی‌ها از طریق آیکون‌های پنهان، مبهم‌سازی، جعل و غیره انجام می‌دهد. تروجان‌ها، به عنوان یکی از خانواده‌های بدافزاری، به طور کلی به منظور نظارت پنهانی، کسب پایداری در سیستم هدف از طریق درپشتی‌ها و سرقت اطلاعات حساس مانند اطلاعات احرازهویت بانکی ایجاد می‌شوند.
هنگامی که این نوع بدافزارها بر روی رایانه‌های شخصی نفوذ می‌کنند، اغلب از حفره‌های نرم‌افزاری برای انتقال به سیستم هدف استفاده می‌کنند. در فضای تلفن همراه، تروجان‌ها ممکن است از طریق برنامه‌های مخرب نصب، همراه با نرم‌افزارهایی با ظاهر غیرقانونی بسته‌بندی و یا بطور مستقیم از طریق فایل‌های APK نصب شوند. تروجان‌های موبایلی، بدلیل دستیابی به کدهای احرازهویت دومرحله‌ای و پیامک‌های تایید، نیاز به دسترسی به بخش SMS دستگاه هدف دارند. علاوه بر این، ارسال پیامک توسط تروجان می‌تواند باعث تحمیل هزینه اضافی به قربانی شود.
عدم نصب برنامه‌های موبایل از فروشگاه‌های غیررسمی و منابع نامعتبر، و همچنین عدم کلیک روی لینک‌های مشکوک در پیام‌ها، از راهکارهایی است که توسط کارشناسان برای جلوگیری از آلودگی به این بدافزار توصیه شده است.

 

کلید واژه ها: بدافزار تروجان

آخرین ویرایش۱۵ آذر ۱۳۹۹