راهکار ارسال فایل‌های سنگین با جیمیل

۱۰ آذر ۱۳۹۷ | ۲۲:۴۳ کد : ۹۱۸ اخبار دنیای فناوری
تعداد بازدید:۲۳۷۵

یکی از مشکلاتی که بسیاری از کاربران جیمیل با آن مواجهند، اشتراک‌گذاری فایل‌های با حجم بالای ۲۵ مگابایت است.

کاربران همواره در اشتراک گذاری و ارسال فایل‌های ورد، پی‌دی‌اف، عکس و غیره که حجمی بیشتر از ۲۵ مگابایت دارد، از طریق پلتفرم سرویس جی میل مشکل دارند و بسیاری از آنها نمی‌دانند که در این مواقع باید چکار کنند.


یکی از نخستین راهکارهای ممکن و آسان، کوچک کردن و کم کردن حجم فایل مورنظر از طریق تبدیل فرمت آن به فرمت‌های سبک‌تر و کم حجم‌تر است. بعنوان مثال، در صورتی که کاربران نتوانند فایلی با فرمت ورد ( Word) را ضمیمه ایمیل خود کنند؛ باید آن را به فرمتی دیگر همچون پی‌دی‌اف (PDF ) و یا زیپ ( ZIP) تبدیل کنند. در بسیاری از مواقع، مشکل حجم بالای فایل با این راهکار برطرف شده و کاربران به راحتی قادر خواهند بود فایل موردنظر خود را به پست الکترونیکی جیمیل خود ضمیمه کرده و برای مخاطب خود بفرستند.

اما در صورتی که حجم فایل موردنظر کاربران بسیار بیشتر از آن چیزی باشد که با تبدیل فرمت کاهش یابد و حتی با تبدیل فرمت نیز حجم آن همچنان بالاتر از ۲۵ مگابایت بماند، کاربران قادر خواهند بود بجای کلیک بر روی گزینه ضمیمه عادی ( attach) که با نماد یک سنجاق در قسمت زیرین ارسال پست جیمیل وجود دارد، بر روی گزینه ضمیمه فایل از طریق گوگل درایو که نمادی مثلثی شکل دارد، کلیک کرده و فایل موردنظر خود را آپلود کرده و آن را برای مخاطب خود ارسال کنند.

آخرین ویرایش۱۳ آذر ۱۳۹۷