برگزاری نشست تخصصی اتصالات اقتصادی و همگرایی منطقه‌ای، نظم جهانی و چالش‌های فرارو در دانشگاه بیرجند

نشست تخصصی اتصالات اقتصادی و همگرایی منطقه‌ای، نظم جهانی و چالش‌های فرارو با حضور یک هیأتی از دانشگاه های چین امروز دوشنبه ۲۷ آبان در تالار علامه فرزان دانشکده علوم ادبیات و علوم انسانی برگزار شد.
۲۷ آبان ۱۳۹۸ | ۰۰:۰۰ کد : ۵۴۰۳ اخبار
تعداد بازدید:۸۹۰
برگزاری نشست تخصصی اتصالات اقتصادی و همگرایی منطقه‌ای، نظم جهانی و چالش‌های فرارو در دانشگاه بیرجند

دکتر حمیدرضا نجفی معاون پژوهش و فناوری ضمن خوش‌آمدگویی به جذب 90 دانشجوی بین‌الملل دانشگاه در سال جاری اشاره کرد و از تلاش‌ها و فعالیت‌های دانشگاه بیرجند در برقراری ارتباطات بین‌المللی گفت.

دکتر اکبری مدیر مرکز مطالعات و تحقیقات بین‌المللی مؤسسه ابرار معاصر تهران ضمن اشاره به وجود مرکز مطالعات تخصصی روسیه و اوراسیا در دانشگاه گیلان، مرکز مطالعات تخصصی چین در دانشگاه علامه طباطبایی و مرکز مطالعات تخصصی عراق در دانشگاه رازی کرمانشاه، از ایجاد مرکز مطالعات تخصصی افغانستان در دانشگاه بیرجند خبر داد.

دکتر حسین نویدی‌نیا رئیس گروه همکاری‌های علمی و بین‌الملل دانشگاه بیرجند با اشاره به تمرکز فعالیت‌های بین‌المللی دانشگاه در مورد افغانستان به ارائه گزارشی از بسترهای بین‌المللی دانشگاه بیرجند پرداخت.

در ادامه هیأت علمی چینی ضمن تاکید بر اهمیت همکاری و همگرایی میان کشورها به طرح یک کمربند، یک راه اشاره کردند  و از مزایای اقتصادی این طرح گفتند.

دکتر احمد بخشی مدیرگروه پژوهشی افغانستان و عضو هیأت علمی دانشگاه بیرجند نیز از اهمیت منطقه‌گرائی تاکید کرد و در مورد نقش منطقه‌گرائی بر توسعه اقتصادی و سیاسی توضیحاتی ارائه نمود.

آخرین ویرایش۲۸ آبان ۱۳۹۸