در راستای حفظ محیط زیست و حرکت در مسیر دانشگاه سبز صورت گرفت

نصب سطل های تفکیک زباله در دانشگاه بیرجند

۰۳ مهر ۱۳۹۸ | ۰۷:۱۹ کد : ۴۶۱۵ اخبار برگزیده اخبار ستادی
تعداد بازدید:۱۵۲۱۸
به منظور حفظ محیط زیست، تحقق دانشگاه سبز و ارتقای فرهنگ تفکیک زباله از مبدأ، سطل های تفکیک زباله در اماکن دانشگاه بیرجند نصب شد.
نصب سطل های تفکیک زباله در دانشگاه بیرجند

به گزارش روابط عمومی دانشگاه بیرجند، دکتر سامان فرزین دبیر شورای راهبری مدیریت سبز دانشگاه بیرجند ضمن اعلام این خبر گفت: به منظور ارتقای فرهنگ تفکیک زباله، حفظ محیط زیست و حرکت در مسیر سیاست های ابلاغی دانشگاه سبز سطل های تفکیک زباله در اماکن دانشگاه بیرجند نصب گردید.
دکتر فرزین با اشاره به نصب سطل های تفکیک زباله در دانشکده‌ها، اماکن اداری، غذاخوری‌ها و مکان‌های عمومی گفت: تعداد 160 سطل تفکیک زباله بدین منظور خریداری و نصب گردید.
دبیر شورای راهبری مدیریت سبز دانشگاه افزود: این سطل‌ها برای ساماندهی و جمع‌آوری زباله‌های قابل بازیافت شامل کاغذ، شیشه، فلز و پلاستیک در چهار رنگ متفاوت در محیط دانشگاه نصب شده است.
وی همچنین با بیان اینکه نصب این سطل‌ها به منظور استفاده بهینه از مواد دور ریختنی و داشتن دانشگاهی بدون آلودگی‌های زیست محیطی انجام شده است،گفت: برای معرفی و مشخص نمودن این سطل‌ها استیکرهای مخصوصی به دو زبان فارسی و انگیسی پس از طراحی و چاپ برروی سطل‌های بازیافت نصب گردید.
هدف از این اقدام آگاه‌سازی عمومی و ارتقاء دانش زیست محیطی و سعی در جلب توجه و حساسیت دانشگاهیان و ارباب رجوع نسبت به موضوع تفکیک زباله از مبدا بوده است.

آخرین ویرایش۰۳ مهر ۱۳۹۸