برگزاری نشست شورای روابط عمومی دانشگاه‌ها، مؤسسات آموزش عالی و پارک‌های علم و فناوری منطقه ۹ در دانشگاه بیرجند

۱۸ آبان ۱۳۹۸ | ۱۵:۲۶ کد : ۵۲۱۱ اخبار برگزیده اخبار ستادی
تعداد بازدید:۵۶۸۶
 نشست شورای روابط عمومی دانشگاه‌ها، مؤسسات آموزش عالی و پارک‌های علم و فناوری منطقه  ۹ کشور  با حضور دکتر  عبداللهی‌نژاد مدیرکل روابط عمومی وزارت علوم تحقیقات و فناوری، دکتر حمیدرضا مدقق عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی و  سردبیر بخش علمی و فرهنگی شبکه خبر و مدیران روابط عمومی منطقه ۹  کشور توسط روابط عمومی دانشگاه بیرجند با همکاری پارک علم و فناوری خراسان جنوبی امروز شنبه ۱۸ آبان در دانشگاه بیرجند برگزار شد.
برگزاری نشست شورای روابط عمومی دانشگاه‌ها، مؤسسات آموزش عالی و پارک‌های علم و فناوری منطقه ۹ در دانشگاه بیرجند

به گزارش روابط عمومی دانشگاه بیرجند، دکتر احمدخامسان رئیس دانشگاه بیرجند ضمن خوش آمدگویی به حاضران گفت: روابط عمومی قلب تپنده هر سازمان است و سرمایه‌گذاری در این بخش در معرفی سازمان بسیار تأثیرگذار است.
دکتر خامسان از اهمیت و نقش روابط عمومی گفت و افزود : در دانشگاه بیرجند ۴ نیرو در روابط عمومی جذب شد که همکاران این مجموعه به صورت 24 ساعته مشغول فعالیت هستند و هرگونه امکاناتی در اختیار روابط عمومی قرار داده شده است.
دکتر خامسان با اشاره به تجربه موفق تعامل روابط عمومی و رسانه‌ها در موضوع طرح توازن گفت: شما می توانید از قدرت رسانه‌ای برای معرفی و اهداف دانشگاه‌ها استفاده نمایید.
دکتر سامان فرزین مدیر روابط عمومی دانشگاه نیز با تشکر از حمایتهای رئیس دانشگاه و همکاران روابط عمومی گفت: تمامی فعالیت‌های این مجموعه در راستای اعتلای نام دانشگاه صورت می‌گیرد.
دکتر فرزین با اشاره به همکاری همیشگی و ارتباط مداوم با رسانه‌ها افزود: تیتر یک اکثر رسانه‌ها به دانشگاه تعلق دارد و از حمایت‌های ایشان تقدیر می‌کنیم.
دکتر عبداللهی‌نژاد مدیرکل روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز دکتر خامسان را از مدیران نوگرا و تحول گرا دانست و گفت: لزوم ارتباطات رسانه‌ای مبحث بسیار مهمی است که بخشی از آن به زمینه فعالیت دانشگاه‌ها بر می‌گردد.
 وی در ادامه به لزوم درگیر کردن اعضای هیأت علمی و جهت دهی  خبرها به سمت خبرهای علمی پژوهشی تأکید کرد و گفت: در این منطقه لازم است جشنواره روابط عمومی‌های برگزار شود.
  استفاده از انواع تولیدات چندرسانه ای برای تشریح اخبار، تشکیل شورای سوژه یابی اخبار و رویدادهای منطقه ۹، ارسال یک یا چند خبر در قالب‌های نوین رسانه‌ای مانند موشن گرافیک، اینفوگرافیک و ... بخش دیگری از سخنان دکتر عبداللهی‌نژاد بود.
مدیرکل روابط عمومی وزارت علوم به راه اندازی شورای اطلاع رسانی وزارت و راه اندازی بخش چند رسانه‌ای وب سایت وزارت و افزایش 137 درصدی مخاطبان سایت اشاره نمود و بیان کرد: برخی از رویدادها تا 500 هزار بازدید داشته اند.
دکتر عبداللهی‌نژاد استانداردسازی در اخبار و استفاده از عکس مناسب و زمان درج مناسب خبر در کانالهای اجتماعی باعث بازدید بیشتر می شوند و این عامل می تواند کمک کننده باشد.
وی همچنیت بر لزوم تهیه پیوست رسانه‌ای برای تصمیمات و اقدامات مهم دانشگاه تأکید کرد و خاطر نشان ساخت: با تهیه این پیوست می توان به بازخورد اقدامات پی برد.
همچنین دکتر حمیدرضا مدقق ضمن تشکر و سپاس از میهمان نوازی دانشگاه بیرجند گفت: روابط عمومی قوی و پای کار و در ارتباط با رسانه می‌تواند سازمان را به اوج برساند.

در ادامه حاضران به بیان پیشنهادها و مشکلات خود در روابط عمومی‌ها پرداختن که از مهمترین آن می‌توان به میزبانی دانشگاه سمنان در جشنواره روابط عمومی منطقه ۹، برگزاری کارگاه نقش روابط عمومی در رتبه بندی دانشگاه ها، اهمیت اعتمادسازی بین روابط عمومی و رئیس دانشگاه، تعامل بین دانشگاه ها جهت تهیه تولیدات چندرسانه‌ای و استفاده از ظرفیت‌های سمن ها برای انجام امور روابط عمومی اشاره کرد.

آخرین ویرایش۱۸ آبان ۱۳۹۸