در مصاحبه با دانشجوی رتبه دوم المپیاد علمی دانشجویی کشور مطرح شد:خواستن، توانستن است

۰۳ آذر ۱۳۹۸ | ۱۵:۲۱ کد : ۵۴۸۲ اخبار برگزیده اخبار ستادی
تعداد بازدید:۱۰۶۵۶
فاطمه ناصری دانشجوی کارشناسی ارشد علوم تربیتی گرایش مدیریت آموزشی دانشگاه بیرجند در مصاحبه با روابط عمومی دانشگاه بیرجند گفت: به دنبال تحقق پیام "خواستن، توانستن است" و ایجاد افتخار برای دانشگاه بیرجند و گروه اعزامی به این مسابقات بودم.
در مصاحبه با دانشجوی رتبه دوم المپیاد علمی دانشجویی کشور مطرح شد:خواستن، توانستن است

به گزارش روابط عمومی دانشگاه بیرجند، فاطمه ناصری دانشجوی کارشناسی ارشد علوم تربیتی گرایش مدیریت آموزشی دانشگاه بیرجند در مصاحبه با روابط عمومی دانشگاه بیرجند گفت: از مهرماه 1397 روزانه دو تا سه ساعت برای شرکت در المپیاد دانشجویی مطالعه نمودم و هرچه به زمان برگزاری آزمون نزدیک شدم به ساعات مطالعه خود اضافه نمودم به گونه‌ای که به 10 ساعت در شبانه روز نیز ساعات مطالعه‌ام می‌رسید.
وی هدف خود از شرکت در المپیاد را ارزیابی توانایی‌ها و کسب تجربه ذکر کرد و گفت: به دنبال تحقق پیام "خواستن، توانستن است" و ایجاد افتخار برای دانشگاه بیرجند و گروه اعزامی به این مسابقات بودم.
ـ خودتان را معرفی نمایید؟
فاطمه ناصری هستم، سال 1376 در شهرستان درمیان، روستای نوغاب هندوالان در خانواده‌ای هفت نفره به دنیا آمدم. فرزند سوم خانواده‌ام و مقاطع تحصیلی ابتدایی، راهنمایی و متوسطه را در نوغاب هندوالان گذراندم و در سال اول شرکت در کنکور کارشناسی با رتبه 1100 در مقطع کارشناسی رشته علوم تربیتی دانشگاه بیرجند پذیرفته شدم. هم اکنون نیز با رتبه المپیاد به صورت استعداد درخشان در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه بیرجند مشغول به تحصیل هستم.
ـ با شرکت در المپیاد علمی دانشجویی کشور چه مقامی به‌دست آوردید؟
با انگیزه‌دهی و نقش بسیار ارزنده اساتید گرانقدرم و بالاخص استاد راهنمای استعداد درخشان دانشکده توانستم به رتبه دوم المپیاد علمی دانشجویی کشور نائل گردم.
ـ درمورد چگونگی برگزاری این مسابقات توضیحاتی را ارائه نمایید؟
المپیاد دانشجویی به صورت غیر متمرکز و در سه مرحله انجام شد، در مرحله اول رقابت در بین دانشجویان دانشگاه انجام شد و مرحله دوم (سطح قطب) در دانشگاه فردوسی مشهد رقابت بین دانشجویان دانشگاه های چهار استان سمنان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی و خراسان شمالی برگزار گردید، منتخبان این دوره به مرحله نهایی کشوری راه یافتند که رقابت بین برگزیدگان قطب‌های کشور انجام شد.
ـ از دوره دبیرستان و راهیابی به دانشگاه بیرجند توضیحاتی بفرمایید؟
در طول دوره دبیرستان با کمک مشاور مدرسه، تلاش، پشتکار و مطالعه روزانه حدود 6 ساعت توانستم در آزمون سراسری با رتبه 1100 وارد دانشگاه بیرجند که اولین انتخابم پس از تربیت معلم بود شوم.
ـ آیا در انجمن علمی رشته خود عضو هستید؟
بله در دوره کارشناسی به عنوان عضو اصلی انجمن علمی رشته علوم تربیتی فعالیت داشتم.
ـ با توجه به اینکه برای اولین بار این مقام را برای دانشگاه بیرجند ثبت نموده اید چه توصیه ای به دانشجویان دارید؟
دانشجویان در هر مقطعی استعداد رسیدن به برترهای گوناگون را دارند که این مهم با تکیه بر تلاش و پشتکار و استفاده از کمک اساتید و استادان راهنمای استعداد درخشان در هر دانشکده و مقطعی امکانپذیر است.
در اینحا برخود لازم می‌دانم در وهله اول از لطف و کمک خداوند بزرگ تشکر نمایم و در ادامه از حمایت‌های تمامی اساتید بزرگوار گروه و مدیریت استعدادهای درخشان دانشگاه به خاطرهمکاری و هماهنگی جهت اعزام ما به مسابقات مشهد و تهران نهایت سپاسگزاری را داشته باشم.
در بیست و چهارمین المپیاد علمی دانشجویی کشور، از دانشگاه بیرجند فاطمه ناصری رتبه دوم رشته علوم تربیتی، حجت یوسفی‌رومنجان رتبه هفتم رشته آمار، سمانه میرزاجانی رتبه هشتم رشته علوم جغرافیایی، زینب سیارفرد رتبه یازدهم رشته روانشناسی و آرزو خسروی فورگ نیز رتبه سیزدهم رشته علوم زمین را به‌دست آوردند. همچنین در این رقابت‌ها زهرا مختاری در رشته علوم تربیتی رتبه بیست و دوم و سعید وحدانی نیز در رشته مکانیک موفق به کسب رتبه چهل و هشتم گردید.

آخرین ویرایش۰۵ آذر ۱۳۹۸