انتشار نتایج تحقیقات عضو هیأت علمی دانشگاه بیرجند در معتبرین‌ترین نشریات علمی جهان

ارائه روش جدید برای برنامه‌ریزی بهینه سیستم‌های هوشمند انرژی الکتریکی

۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۰:۲۵ کد : ۸۰۲۸ اخبار برگزیده اخبار ستادی
تعداد بازدید:۶۴۷۶
عضو هیأت علمی دانشگاه بیرجند در همکاری مشترک با پژوهشگران دانشگاه‌های اتحادیه اروپا، روش جدیدی برای مدیریت و برنامه‌ریزی منابع تولیدی در ساختار شبکه‌های هوشمند انرژی الکتریکی ارائه کرد.
ارائه روش جدید برای برنامه‌ریزی بهینه سیستم‌های هوشمند انرژی الکتریکی

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، نتایج حاصل از تحقیقات مشترک دکتر مصطفی‌واحدی پور دهرائی عضو هیأت علمی گروه برق دانشکده فنی و مهندسی فردوس دانشگاه بیرجند و دکتر هما رشیدی‌زاده استاد مدعو دانشگاه پس از همکاری بین‌المللی با پژوهشگران دانشگاه‌های معتبر اروپایی در معتبرترین مجلات علمی جهان منتشر شد.
دکتر واحدی‌پور دهرائی استادیار دانشگاه بیرجند در شرح این تحقیقات گفت: روش جدیدی برای برنامه‌ریزی بهینه سیستم‌های هوشمند انرژی الکتریکی ارائه شده است که ضمن کاهش هزینه بهره‌برداری شبکه، باعث کاهش هزینه پرداختی مشترکین با ارائه روش های مناسب مدیریت تقاضا می‌گردد.
وی اظهار داشت: روش ارائه شده با توجه به شبکه های مدرن امروزی و پیشرفت‌های آینده و همچنین نقش فعال مشترکین در بازار برق و نفوذ منابع تولید تجدیدپذیر در این شبکه‌ها امکان لازم را برای بهره برداران سیستم های توزیع فراهم می سازد تا به نحوی برنامه ریزی نمایند تا بیشترین سود و کمترین هزینه و بیشترین رفاه برای مشترکین حاصل شود.
دکتر واحدی‌پوردهرائی در ادامه پیشبینی کرد: نتایج این تحقیقات کاربردی، در آینده نیز مورد توجه پژوهشگران این حوزه و مهندسان صنعت برق قرار گیرد.
رئیس دانشکده فنی و مهندسی فروس بیان داشت: نتایج این تحقیقات که در زمینه برنامه ریزی بهینه انرژی الکتریکی در شبکه های هوشمند انجام شده است، منجر به چاپ مقالاتی در مجله IEEE Transactions on Smart Grid از انتشارات IEEE با ضریب تاثیر IF=10.48 و رتبه Q1، مجله IEEE Transactions on Industry Applications از انتشارات IEEE با ضریب تاثیر IF=3.35 و رتبهQ1، مجله IEEE Systems Journal  از انتشارات IEEE با ضریب تاثیر IF=4.46 و رتبهQ1 و مجله International Journal of Electrical Power & Energy Systems از انتشارات ELSEVIER با ضریب تاثیر IF= 4.42 و رتبه Q1 شده است.
شایان ذکر است؛ بخش اول نتایج تحقیقات مشترک عضو هیأت علمی دانشگاه بیرجند با دانشگاه های اتحادیه اروپا در سال های 2019 و 2020 پس از دو سال تحقیق در معتبرترین مجلات علمی جهان به چاپ رسیده است و بخش دوم نتایج تحقیقات نیز که با تیم گسترده تری در حال انجام است پس از طی مراحل داوری و ارزیابی منتشر خواهد شد.
 دسترسی به این مقالات از طریق لینک های زیر امکان پذیر است: 


https://ieeexplore.ieee.org/document/8966941
https://ieeexplore.ieee.org/document/8932607
https://ieeexplore.ieee.org/document/9080546
https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0142061518306501
https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0142061518340389

 

آخرین ویرایش۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹