بازدید معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از دانشکده کشاورزی سرایان

۰۴ دی ۱۳۹۹ | ۱۷:۰۵ کد : ۱۱۲۲۷ اخبار برگزیده اخبار ستادی
تعداد بازدید:۵۰۴۵
دکتر  غلامحسین رحیمی، معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیات و فناوری همزمان همزمان با سفر به خراسان جنوبی، صبح پنجشنبه۴ دی ۱۳۹۹ از دانشکده کشاورزی سرایان دانشگاه بیرجند بازدید کرد.
بازدید معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از دانشکده کشاورزی سرایان

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، دکتر رحیمی، معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیات و فناوری همزمان با بازدید از دانشکده کشاورزی سرایان ضمن تاکید به استفاده مناسب و تقویت ساختار آموزشی این واحد دانشگاهی و استفاده از ظرفیت مراکز رشد و فناوری و شرکت‌های دانش بنیان، گفت: شهرستان سرایان از قطب‌های کشاورزی استان خراسان جنوبی است که در سال‌های اخیر دانشکده کشاورزی آن فعال بوده ولی به علت کمبود داوطلب و عضو هیات علمی فعالیت در حدانتظار را در آن شاهد نبوده‌ایم و به رغم اینکه اثرگذاری خوبی در منطقه داشته است ولی به نحوه مطلوبی از امکانات و زیرساخت‌های موجود بهره‌برداری نشده است.
وی افزود: هدف از این بازدید این است که بتوانیم این مرکز آموزش عالی کشاورزی را حفظ کرده و در رشته‌های دارای متقاضی فعال نگهداریم و با تامین تجهیزات و زیرساخت‌های موجود، کمبودها را رفع کنیم و رشته‌های در شأن دوره‌های روزانه و حضوری آموزش عالی دولتی را داشته باشیم. 
وی گفت: با ارائه برنامه‌های ترکیبی در سطح شهرستان شاید بتوان شاهد رشد آموزش عالی وجذب واحدهای فناور در مرکز رشد شهرستان سرایان باشیم و مجموعه دانشکده به صورت مستقل  فعال شوند، و بتوان برای آینده سه چهار سال دیگر مرکز موجود را فعال نگه داشت و با حضور واحدهای فناور از وجود جوانان فارغ التحصیل شهرستان سرایان استفاده کنیم. 
وی با بیان اینکه نباید در شهرستان نسبت به اشتغال جوانان بی‌تفاوت باشیم، افزود: دانشکده کشاورزی از محل‌های کمک به اشتغال است و شهرهایی مثل سرایان بیش از نیاز به آموزش عالی نیاز به آموزش‌های دانش بنیان فرزندان آن شهر دارد. 
وی افزود: تنظیم این برنامه توسط دانشگاه جامع استانی(دانشگاه بیرجند) در قالب یک طرح توجیهی به منظور پذیرش دانشجو ارائه خواهد شد و تلاش خواهیم کرد از این ظرفیت با همکاری مردم ومسئولان بیشتر استفاده شود.
در این بازدید که با حضور دکتر  احمد خامسان، رئیس دانشگاه معین استان خراسان جنوبی، فرماندار سرایان، شورای شهر و مسولان این دانشکده برگزار شد، مسائل و مباحث مربوط به این واحد دانشگاهی مطرح شد. 
همچنین مهندس رسولی مقدم فرماندار شهرستان سرایان در این جلسه با اشاره به اینکه این شهرستان قطب کشاورزی استان خراسان جنوبی است و مجموعه‌ای ۵۰ هکتاری در اختیار دانشکده کشاورزی سرایان است خواستار توسعه این مرکز آموزش عالی و تجمیع واحدهای دانشگاهی شهرستان و رشته‌های مشابه در این سایت دانشگاهی و استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود شد.
شایان ذکر است؛ دکتر رحیمی در ادامه این سفر از دانشکده فنی فردوس و دانشگاه بزرگمهر قاینات نیز بازدید کرد.

آخرین ویرایش۰۴ دی ۱۳۹۹