با حضور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی جلسه ستاد شاهد و ایثارگر دانشگاه برگزار شد

۲۶ مهر ۱۴۰۱ | ۱۳:۰۹ کد : ۲۰۵۳۲ اخبار برگزیده اخبار ستادی
تعداد بازدید:۳۸۸۵
جلسه ستاد شاهد و ایثارگر دانشگاه بیرجند با حضور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی، رئیس دانشگاه بیرجند و اعضای این ستاد روز سه‌شنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۱ در سالن شکوه شرق برگزار شد.
با حضور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی جلسه ستاد شاهد و ایثارگر دانشگاه برگزار شد

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، در جلسه ستاد شاهد و ایثارگر دانشگاه بیرجند، دکتر لامعی، رئیس دانشگاه بیرجند، انتصاب بجا و ارزشمند اندیشمند اندیش‌ورز و فرهنگ دوست آقای ابوالفضل نوفرستی را در سمت مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی تبریک و تهنیت گفت و ادامه داد: همه ما مدیون شهدا و جامعه ایثارگری هستیم و فرصتها و جایگاه امروز ما  مدیون خون شهدا و جانفشانی جامعه ایثارگری است. لذا ما قدردان این فرصت هستیم و در این راه تلاش خواهیم کرد تا از این امانت به خوبی محافظت و صیانت نماییم، دانشگاه بیرجند تلاش خواهد کرد به خانواده بزرگ شهدا و به یادگاران جامعه ایثارگری خدمات ارزنده‌ای ارائه نماید. رئیس دانشگاه بیرجند تأکید کرد: در کنار تهذیب، تعلم و تربیت عالم ربانی، جامعه ایثارگری نیاز به تقویت بنیه علمی دارد. وی با تأکید بر اینکه بنیاد شهید و دانشگاه با برنامه‌ریزی مدون زمینه‌های تقویت بنیه علمی و اخلاقی عزیزان شاهد و ایثارگر را فراهم نماید، گفت: دانشگاه بیرجند در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گام‌های مؤثری برداشته است. وی به تلاش‌های صورت گرفته برای ساخت المان شهدا در پردیس دانشگاه و برگزاری یادواره شهدا اشاره کرد و ادامه داد: دانشجویان جامعه ایثارگری ما علاوه بر اینکه در عرصه آموزشی و علمی پیشرو هستند در برگزاری جشنواره‌های مختلف از جمله جشنواره فرهنگی ورزشی افتخار آفرینی کردند.
وی به تبعیض در ارائه خدمات آموزشی دانشجویان ایثارگر پرداخت و افزود: شهریه دانشجویان دانشگاه‌های دولتی به‌طور کامل از سوی بنیاد پرداخت نمی‌شود. دکتر لامعی با اعلام اینکه لازم است در جامعه ایثارگری کارهای ماندگار کرد، گفت: تبدیل وضعیت تمامی افراد واجدالشرایط جامعه ایثارگری دانشگاه بیرجند شامل 30 نفر از نیروهای شرکتی و 27 نیروی قراردادی انجام شده است.
در این جلسه، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی جعفری مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بیرجند با اشاره به اینکه فعالیت‌های فرهنگی  متنوعی در حوزه شهدا انجام شده است، گفت: هویت و جایگاه فرزندان شهدا و ایثارگر عامل اثرگذاری است. وی همچنین برگزاری مراسم دیدار دانشجویان با خانواده شهدا را در جهت تربیت نسل جوان اثرگذار نامید.
همچنین ابوالفضل نوفرستی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خراسان جنوبی با تشکر از نگاه ارشمند حاکم بر دانشگاه بیرجند در حمایت از تمامی دانشجویان شاهد و ایثارگر گفت: در هیأت اندیشه ورز بنیاد شهید از پیشنهادات اساتید دانشگاهی برای ارائه خدمات بهتر به جامعه ایثارگری استقبال می‌شود. وی درخواست معرفی اساتید مشاور به بنیاد شهید و حضور دانشجویان در طرح ولایت را پیشنهاد داد و گفت: شهدا در مباحث فرهنگی هیچ‌گاه ما را تنها نخواهند گذاشت. 
در ادامه این نشست نارمنجی معاون بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گزارشی از اقدامات این بنیاد را بیان کرد.
دکتر مهدوی مدیر امور دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه بیرجند نیز تعداد دانشجویان شاهد ایثارگر دانشگاه را 1098 دانشجو اعلام کرد و گفت: در المپیاد فرهنگی و ورزشی دانشجویان شاهد و ایثارگر 24 مقام فردی و چهار مقام تیمی کسب کردند.
وی با درخواست حمایت از دانشجویان شاهد و ایثارگر توسط بنیاد شهید، اقدامات صورت گرفته در این مدیریت را برشمرد و بیان داشت: اعزام دانشجویان به دوره بصیرت افزایی و ضیافت اندیشه، درخشش دانشجویان در ششمین جشنواره ملی ایثار، برگزاری مراسم گرامی‌داشت شهید حسینی ایمنی، برگزاری کلاس‌های تقویتی، رصد وضعیت تحصیلی، حمایت مالی از دانشجویان دوره دوم و تماس با دانشجویان دارای افت تحصیلی و انتخاب اساتید مشاور بخش دیگری از فعالیت‌های دانشگاه برای دانشجویان شاهد و ایثارگر است.

آخرین ویرایش۲۶ مهر ۱۴۰۱