پذیرش متقاضیان افغانستانی در رشته مدیریت دولتی در دانشگاه بیرجند

۰۶ خرداد ۱۴۰۲ | ۱۴:۳۳ کد : ۲۴۱۰۷ اخبار اطلاعیه
تعداد بازدید:۴۲۹

رشته مدیریت در دانشگاه بیرجند با دریافت مجوز رسمی در تاریخ 1398/10/14 از سوی وزارت علوم تحقیقات و فناوری از مهرماه 1399 با پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی گرایش مدیریت دولتی فعالیت خود را آغاز نمود. در حال حاضر 119 دانشجو در حال تحصیل در این رشته هستند. دانشجویانی از اتباع افغان نیز در این رشته در حال تحصیل هستند.  

در حال حاضر این رشته در اکثر دانشگاههای کشور تحت عنوان مدیریت دولتی در مقاطع تحصیلی مختلف تدریس می شود. این رشته از جمله رشته هایی با ماهیت چند رشته ای محسوب می شود که در حوزه علوم انسانی می تواند از سایر رشته های موجود همچون روانشناسی، جامعه شناسی، علوم سیاسی و اقتصاد و ... بهره مند گردد. لذا، فارغ التحصیلان این رشته در حوزه های مختلف ذکر شده از توانایی لازم برخوردار خواهند بود. از طرفی، وجود این رشته زمینه را برای توجه نظامند به سازمانهایی همچون شهرداری و شوراها در قالب اداره امور محلی فراهم میسازد و زمینه را برای ارتقای حق شهروندی مهیا می کند. دانش آموختگان این رشته می توانند در تمام سطوح سازمان های دولتی و خصوصی، انجمن های ملی، پژوهشگر و مشاور شرکت فعالیت کنند. همچنین، در حوزه هایی مانند امور مالی، اداری، دفتری، منابع انسانی، تحولات اداری، روابط عمومی، مدیریت بیمارستان ها، بانکداری و دیگر مباحث مرتبط با مدیریت استخدام شوند.

تعداد اعضای هیات علمی در حال حاضر در این رشته : 3 استادیار از رشته های مدیریت رفتار سازمانی، اقتصاد توسعه و مدیریت منابع انسانی هستند.

آخرین ویرایش۰۶ خرداد ۱۴۰۲