آغاز ثبت‌نام در هشتمین جشنواره ملی ایثار

۱۷ آبان ۱۴۰۲ | ۱۰:۰۶ کد : ۲۵۶۹۹ اخبار
تعداد بازدید:۳۷۷
به منظور شکوفایی و حمایت مادی و معنوی از دانشجویان شاهد و ایثارگر شاغل به تحصیل در دانشگاههای سراسر کشور وزارت علوم،تحقیقات و فناوری که با تلاش و کوشش جزو دانشجویان برتر علمی قرار می گیرند و همچنین ارج نهادن به ارزشهای والای اسلامی و ملی هشتمین جشنواره جایزه ملی ایثار برگزار می گردد. علاقه مندان می توانند با مطالعه دستورالعمل اجرایی (فایل پیوست) در این جشنواره شرکت نمایند. آخرین مهلت تحویل مدارک ۱۴۰۲/۰۹/۰۹ می باشد.
آغاز ثبت‌نام در هشتمین جشنواره ملی ایثار

جهت ثبت نام و تحویل مدارک با کارشناس اداره امور دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه بیرجند ( داخلی 1055 - 1056) تماس حاصل فرمائید.
واجدین شرایط شرکت در جشنواره : 
دانش آموزان، دانشجویان، طالب و کار آفرینان برتر از جامعه هدف مندرج در تبصره ۱ ماده ۶۷ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران شامل همسر و فرزند شهید، جانباز ۲۵ درصد و باالتر و همسر و فرزندان آنان ، آزادگان و همسر و فرزندان آنان .

شاخصهای انتخاب برترینها : 
شاخصهای انتخاب مطابق جدول پیوست برای دانش آموزان و دانشجویان و طالب شاهد و ایثارگر به شرح زیر می باشد. 
الف - واجدین شرایطی که حداقل ۳۰ امتیاز از شاخصهای انتخاب برترینها (ایثارگری، آموزشی و پژوهشی )را کسب نمایند مجوز معرفی به دبیرخانه جشنواره را خواهند داشت. 
ب - کسانیکه دارای یکی از شرایط زیر باشند بدون لحاظ امتیاز به عنوان منتخب نهایی جشنواره معرفی می گردند ۱- نفرات اول تا سوم المپیادهای علمی و پژوهشی بین المللی 
۲ نفرات اول تا دهم کنکور بدون احتساب سهمیه 
- نویسنده کتاب سال
اختراع ، اکتشاف ثبت شده 
۵ نفر اول دانشگاه در هر مقطع تحصیلی 
-۶ رتبه های برتر در آزمون علوم پایه و پره انترنی ) نفرات اول تا سوم ( 
۷- نفرات اول تا دهم دوره دستیاری و بورد 
نفرات اول آزمون جامع در هر رشته تحصیلی در دانشگاه 
تبصره ۱ : به جامعه هدف این دستورالعمل ) مادران ( که دارای فرزند می باشند به ازای هر فرزند ۲ امتیاز تعلق می گیرد. تبصره ۲ به ایثارگرانی که کارآفرینی و نوآوری داشته باشند به ازای هر کار آفرینی و یا ابداع و نوآوری ۲ امتیاز تعلق 
می گیرد.

نکات مهم :
۱- حداقل معدل کل برای دانش آموزان ، دانشجویان و طالب شرکت کننده در این جشنواره ۱۷ می باشد که ۲۰ امتیاز در جدول امتیازات معدل برای آن لحاظ میشود )معدل )۱۷( و به ازای هر نمره باالتر از آن )۱۸ تا ۲۰( یک امتیاز به معدل اضافه خواهد شد. 
- دانش آموزان، دانشجویان و طالبی که در مقطع تحصیلی فعلی در مرحله نهایی جشنواره های پیشین جایزه ملی ایثار منتخب و به بنیاد شهید و امور ایثارگران معرفی شده اند امکان شرکت مجدد در جشنواره بعدی در همان مقطع را ندارند در مواردی که برگزیده به مقطع تحصیلی باالتر راه یافته باشد در صورت دارا بودن سایر شرایط میتواند در جشنواره شرکت کند. 
--- سوابق ایثارگری علمی آموزشی و پژوهشی شرکت کنندگان در همان مقطع و مربوط به سال ۱۴۰۲ مالک عمل خواهد بود .

نحوه انتخاب برترینها : 
براساس شاخص های تعیین شده انتخاب برترینها در سه مرحله صورت خواهد گرفت. 
۱- رزومه دانش آموزان ، دانشجویان و طالب شرکت کننده در فراخوان از طریق مدارس ، دانشگاهها و حوزه علمیه استانها جمع آوری شده و پس از ارزیابی در ستادهای شاهد استان پرونده واجدین شرایط پس از صورتجلسه به بنیاد استان ارسال میشود. 
-- ارسال پروندهها توسط بنیاد استان به دبیرخانه جشنواره مستقر در اداره کل آموزش بررسی پروندهها در دبیرخانه جشنواره و انتخاب منتخبین 
تبصره: دستگاههای آموزشی محدودیتی در معرفی واجدین شرایط به دبیرخانه را ندارند و تعداد منتخبین هر دستگاه براساس امتیازات اخذ شده واجدین شرایط پس از بررسی رزومه آنها در دبیرخانه جشنواره مشخص خواهد شد. 

زمان و مکان جشنواره : 
زمان برگزاری جشنواره در اسفند ماه ۱۴۰۲ خواهد بود. 
مکان جشنواره در تهران به صورت حضوری و در استانها به صورت وبیناری

هدایا : 
هدایای در نظر گرفته شده برای اهداء به برترینهای جشنواره بشرح ذیل می باشد : 
- واریز وجه نقد به حساب نفرات برگزیده 
- لوح تقدیر (با امضاء مشترک روسای دستگاههای آموزشی و رئیس بنیاد) 
- تندیس جشنوار 
فرآیندهای اجرایی جشنواره 
الف ( تشکیل کمیته علمی در هر دستگاه استانی 
اعضاء کمیته علمی جشنواره توسط مدیرکل شاهد و ایثارگر تعیین و اسامی آنها به دبیرخانه شد و در اولین جلسه کمیته علمی تقسیم کار اعضاء انجام خواهد تبصره: در کلیه جلسات این کمیته ها نماینده شاد نیز حضور خواه . اقدامات اجرایی کمیته علمی 
اطالعات و شرایط علمی واحدین. 
اعلام مشخصات آنها به سوابق و معرق داشت اعلام خواهد 
اطلاعات بیشتر در پیوست


لینک دانلود فایل
آخرین ویرایش۲۰ آبان ۱۴۰۲