برگزاری مانور زلزله برای سه مدرسه در قاین

تعداد بازدید:۴۹۳
برگزاری مانور زلزله برای سه مدرسه در قاین

زمین­لرزه پدیده­ای طبیعی است که عدم آگاهی نسبت به آن سبب بروز مشکلات بسیاری بین جوامع می­گردد. یافته­های علمی نشان می­دهد که علاوه بر اندرکنش حرکات زمین با سازه­ها، چگونگی عملکرد انسان­ها در قبل، هنگام و بعد از وقوع این پدیده طبیعی می­تواند بر میزان خسارات ناشی از آن تأثیر بسیاری داشته باشد.

ما، آموزش دانش­آموزان به عنوان نسلی که آینده در گرو نحوه عملکرد آنان است را سرلوحه فعالیت­های خود قرار داده­ایم و با طراحی مانور زلزله و ایمنی سعی داشتیم که گامی مؤثر در راستای افزایش آمادگی دانش­آموزان داشته باشیم. هدف از اجرای این مانور، افزایش سطح آگاهی دانش‌ آموزان در مورد زلزله و ایجاد آمادگی برای انجام واکنش­­‌های صحیح و سریع در برابر آن، آشنایی دانش‌ آموزان با حوادث طبیعی و چگونگی مقابله با آن برای ایجاد آرامش روانی و برانگیختن حس کنجکاوی دانش‌ آموزان نسبت به پدیده‌­های طبیعی است.

کانون هلال احمر دانشگاه بیرجند با همکاری سازمان هلال احمر شهرستان قاینات اقدام به اجرای این مانور در ۳ مدرسه نموده است. ۱)دبستان پسرانه ی مصباح  ۲) دبستان دخترانه ی امام حسین(ع)  ۳) دبیرستان متوسطه اول دخترانه فرزانگان

در این مانور ابتدا به دانش آموزان در صف مدرسه آموزش­های لازم داده شد و بعد از آن به کلاس­های درس خود رفتند و زنگ مانور زده شد . این کار در تاریخ ۸ آذر ۱۴۰۰ از ساعت ۸:۳۰ به مدت ۳ ساعت به طول انجامید.

آخرین ویرایش۰۹ آذر ۱۴۰۰