جشنواره یک روزه "رویش یلدایی ۲" با برگزاری مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد.

تعداد بازدید:۵۵۰
جشنواره یک روزه "رویش یلدایی ۲" با برگزاری مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد.

جشنواره یک روزه رویش یلدایی 2، که به همت کانون های فرهنگی، هنری، اجتماعی و مذهبی دانشگاه بیرجند که روز سه شنبه 29 آذرماه 1401 از ساعت 9 صبح با حضور مسئولین دانشگاه بیرجند در محل سالن امید آغاز به کار کرده بود، با برگزاری مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد.

در بخش نمایشگاهی این جشنواره 50 میز فروش آثار و صنایع دستی تولیدشده با موضوع و محتوای یلدایی توسط دانشجویان و هنرمندان شهرستان ارئه گردید. علاوه بر میز فروش در این نمایشگاه انواع بازی های تفریحی از قبیل فوتبال دستی، دارت، برج هیجان، طناب زنی، اعصاب سنج و...، مسابقات فرهنگی از قبیل: مشاعره، قصه خوانی، پاکست های یلدایی، خوشنویسی و...، ایستگاه سلامت، آتلیه عکاسی با طرح یلدا، درخت آرزوها، درخت دلنوشته نیز تدارک دیده شده است. اجرای نقالی، تئاتر، اوسنه خوانی، شعرخوانی توسط دانشجویان ایرانی و بین الملل، مصاحبه با مسئولین، حافظ خوانی، اجرای موسیقی، ایستگاه سلامت، پخش پادکست های یلدایی در قالب رادیو یلدا،  از جمله برنامه‌های این جشنواره یک روزه بود.

 مراسم اختتامیه این جشنواره از ساعت 19 الی 21 با تلاوت ایات کلام الله مجید آغاز و با عرض خیرمقدم دکتر حسین فرزانه پور، معاون فرهنگی و اجتماعی و تشکر از حامیان  و غرفه داران و همکاران و دانشجویانی که دربرگزاری این جشنواره همکاری نمودند، توضیحاتی در خصوص یلدا و برنامه های معاونت فرهنگی و اجتماعی ارائه نمودند. 

خانم دکتر زینب نوروزی و دکتر علی اکبر شایان سرشت از اساتید دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه نیز در این مراسم توضیحاتی در خصوص آیین های شب یلدا در فرهنگ ایران و خارج از ایران و بیان اشعاری از شاعرانی که در این خصوص شعرسرایی نموده اند، بیان نمودند.

شعرخوانی، نقالی، شعر خوانی، اجرای موسیقی، تئاتر و... از مهمترین برنامه های مراسم اختتامیه بود.   

   

آخرین ویرایش۳۰ آذر ۱۴۰۱