چهارمین نشست از سلسله نشست‌های همایش ملی اعجاز قرآن کریم در دانشگاه بیرجند برگزار شد

۳۰ فروردین ۱۴۰۲ | ۱۲:۴۸ کد : ۲۳۵۱۱ اخبار برگزیده معاونت اطلاعیه های مهم
تعداد بازدید:۱۱۰۹
چهارمین نشست از سلسله نشست‌های همایش ملی اعجاز قرآن کریم با موضوع علوم پزشکی، جنین شناسی و ژنتیک شامگاه سه‌شنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۲ در سالن فرهنگ معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بیرجند برگزار شد.

این نشست با حضور بیش از 500 نفر از دانشجویان و علاقه­مندان مباحث قرآنی به صورت حضوری و آنلاین با هم­خوانی قرآنی گروه ابناء الاحرار آغاز شد.

در این نشست ،دکتر حسین فرزانه‌پور، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه با خیرمقدم به تمامی حاضرین در جلسه فاخر قرآنی، گفت: شورای فعالیت‌های قرآنی استان و کانون قرآن پژوهان دانشگاه بیرجند و دانشگاه‌های یرجند، علوم پزشکی، آزاد اسلامی، فرهنگیان، صنعتی، پیام نور، دانشگاه گلپایگان؛ دامغان و شیراز سلسله نشست‌های همایش اعجاز علمی قرآن کریم را برگزار کردند.

تاکنون در مراحل برگزاری این همایش دو روزه، جلساتی برای اعضای محترم هیأت علمی و دانشجویان گرامی در دانشگاه‌ علوم پزشکی بیرجند، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه بیرجند و دانشگاه فرهنگیان توسط استادان محترم ارائه شده است. در ادامه، دکتر غلامرضا نورمحمدی آرانی، دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران و پژوهشگر حوزه قرآن و علوم پزشکی سخنرانی خود را درباره علوم پزشکی، جنین شناسی و ژنتیک ارائه کرد.

دکتر نورمحمدی آرانی به تاریخچه کشف ژن در سال 1909 اشاره کرد و ادامه داد: در حوزه علم بحث کشف و اختراع مطرح است. وی به روایتی که فراتر از انتقال ژنتیک جسمی به انتقال ژنتیک روحی اشاره دارند پرداخت. وی همچنین گفت: دانشمندان جهان دارند به حقیقت اینکه اصل علم در درون اسلام و قرآن کریم وجود دارد بر می‌گردند.

 در بخش پایانی پرسش و پاسخ هایی پیرامون خلقت انسان و آفرینش انجام گرفت.

در حاشیه این برنامه همچنین نمایشگاه خطاطی و فروشگاه محصولات حجاب برپا شد.

آخرین ویرایش۳۰ فروردین ۱۴۰۲