مراسم تکریم و تجلیل بازنشستگان دانشگاه بیرجند "تکریم دانایی" برگزار شد

۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۱۳:۱۰ کد : ۲۳۵۸۳ اخبار برگزیده معاونت اطلاعیه های مهم
تعداد بازدید:۳۹۲
آیین تکریم و تجلیل بازنشستگان دانشگاه بیرجند "تکریم دانایی" با حضور پیشکسوتان دانشگاه شامگاه سه‌شنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ در محل سالن پذیرایی سلف مرکزی دانشگاه برگزار شد.
مراسم تکریم و تجلیل بازنشستگان دانشگاه بیرجند "تکریم دانایی" برگزار شد

در این مراسم که با حضور دکتر احمد لامعی‌گیو، رئیس دانشگاه بیرجند، سیدمحمدرضا طالبی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی، محمد باقری نژاد، مدیرصندوق بازنشستگی استان، اعضای کانون بازنشستگان و معاونین و مدیران دانشگاه برگزار شد، دکتر لامعی‌گیو، رئیس دانشگاه بیرجند تبدیل دانشگاه بیرجند از دانشگاه کم برخوردار به دانشگاه توسعه یافته را مرهون زحمات و خدمات پیشکسوتان دانست.
رئیس دانشگاه بیرجند همچنین به ۵ اردیبهشت‌ماه سالروز شکست حمله نظامی آمریکای تجاوزکار به جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: به تعبیر امام خمینی(ره) شن‌ها مأموریت یافتند تا ابهت و قدرت ابرقدرت غرب را، مقهور خودشان کنند.
پیشکسوتان دانشگاه بیرجند، سرمایه‌ی بزرگ دانشگاه می‌باشند
وی در ادامه افزود: پیشکسوتان دانشگاه بیرجند، سرمایه‌ی بزرگ دانشگاه می‌باشند و تجربیات آن‌ها، ما را در پیشبرد امور دانشگاه یاری و یاور خواهد بود.
همچنین در این مراسم، سیدمحمدرضا طالبی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی، در وصف و فضائل پیشکسوتان از نظر اسلام نکاتی را بیان کرد و افزود: بعضی از علمای علم تفسیر قرآن به اینکه ما بازنشسته نداریم و هر موضوع مهمی را به اتمام رساندی مهم دیگری را شروع می کنی، استناد می‌کنند.
وی با اشاره به آیات و روایت، گفت: رسول اکرم(ص) در یکی از روایات می‌فرمایند که به پیران و بزرگان خود احترام کنید و به کوچکترین خود رحمت و عنایت داشته باشید.
ایشان در پایان سخنان خود تأکید کرد: پیشکسوتان کوله باری از تجربه هستند، درنتیجه قشر جوان ما باید از تجربیات این عزیزان در حوزه کاری خود استفاده نماید.
همچنین محمد قلی‌نژاد، مسئول کانون بازنشستگی دانشگاه بیرجند گفت: بازنشستگان دانشگاه ورودی سه دهه‌ی 50، 60 و 70 می‌باشند که در طول این سال‌ها باعث توسعه‌ی دانشگاه و تبدیل دانشگاه بیرجند به نگین شرق کشور شدند. 
وی گفت: پیشنهاد تأسیس کانون بازنشستگی به دی ماه سال ۹۲ برمی‌گردد که به دنبال آن ما شاهد برگزاری هرساله مراسم تکریم از بازنشستگان هستیم. قلی نژاد در ادامه سخنان خود از مسئولین قبلی و کنونی دانشگاه بیرجند تشکر کرد و افزود: دانشگاه بیرجند از چندین سال پیش در کنار بازنشستگان و شاغلین است و آنان از یک بیمه‌ی تکمیلی مساوی و یکسان برخوردارند.
وی بیان کرد: اینک دغدغه‌ی اصلی وزارت رفاه، بهبود وضعیت زندگی بازنشستگان است.
در ادامه، محمد باقری‌نژاد، مدیر صندوق بازنشستگی خراسان جنوبی گفت: این صندوق یک وظیفه ذاتی بیمه‌ای دارد و خوشبختانه با نگاه دولت محترم، وظایف بیمه‌ای صندوق نقش خود را به خوبی ایفا می‌کند و وظایف اجتماعی صندوق نیز روز به روز پررنگ‌تر می‌شود.
ایشان همچنین این نوید را داد که امسال یکی از برنامه‌های صندوق بازنشستگی کشوری، برگزاری تورهای سیاحتی و زیارتی به عتبات عالیات است.
در این مراسم که به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی و با همکاری معاونت اداری و مالی، معاونت دانشجویی و کانون بازنشستگان برگزار شد؛ از سی سال خدمات و فعالیت 48 بازنشسته اخیر دانشگاه که از شهریورماه 1400 تا پایان سال 1401 به افتخار بازنشستگی نائل آمده‌اند با اهدای لوح تقدیر و کارت هدیه قدردانی به عمل آمد.

آخرین ویرایش۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۲