افتتاح همزمان جشنواره حرکت و رویش در دانشگاه بیرجند

۰۷ خرداد ۱۴۰۲ | ۱۵:۱۱ کد : ۲۴۱۳۳ اخبار برگزیده معاونت اطلاعیه های مهم
تعداد بازدید:۳۲۸
شانزدهمین جشنواره درون دانشگاهی حرکت و هشتمین جشنواره درون دانشگاهی رویش دانشگاه بیرجند با حضور مسئولان استانی و دانشگاهی در محل سالن امید افتتاح شد.

مراسم افتتاحیه این جشنواره با حضور خادمیاران رضوی انجام گرفت. در ابتدای این مراسم دکتر لامعی رئیس دانشگاه بیرجند بیان نمود:می توان با خلاقیت و تحول در فعالیت های فرهنگی، تمدن اسلامی را احیا کرد.

دکتر احمد لامعی گیو رئیس دانشگاه بیرجند در آیین افتتاحیه جشنواره حرکت و رویش این دانشگاه ضمن درود به ارواح مطهر شهدا گفت: باید از معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تقدیر کرد که این دو جشنواره را به بهترین شکل برگزار کردند.

او افزود: این دو رویداد نشان دهنده توانمندی های دانشجویان این مجموعه است و بسیار ارزشمند است. دکتر لامعی گیو اظهار کرد: زیبایی و آراستگی جشنواره از نکات مهم این رویدادها است.

رئیس دانشگاه بیرجند گفت: طبق صحبت مسئولین شورای عالی انقلاب فرهنگی، ۷۰ درصد مأموریت های فرهنگی مربوط به دانشگاه ها است و کانون ها و انجمن ها این وظیفه را بر عهده دارند.

ایشان تصریح کرد: امیدواریم با خلاقیت و تحول در تشکل ها و فعالیت ها، احیای تمدن اسلامی را شاهد باشیم؛ همانگونه که رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب به جوانان توجه کرده اند ما هم انتظار داریم که زمینه ترقی دانشجویان را فراهم کنیم.

در ادامه این مراسم معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بیرجند تقدیر از دانشجویان برتر در زمینه های مختلف را هدف برگزاری جشنواره های حرکت و رویش عنوان کرد.

دکتر فرزانه پور معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بیرجند در آیین افتتاحیه جشنواره حرکت و رویش این دانشگاه گفت: تقارن اختتامیه جشنواره ها با میلاد امام رضا (علیه السلام) را به فال نیک می گیریم و امیدواریم این حرکت موجب برکت برای دانشگاه بیرجند باشد.

ایشان افزود: غرفه ها و جشنواره های حاضر، صرفا جنبه نمایشگاهی دارند و حدود ۵۰۰ جلسه حضوری و مجازی مرتبط با جشنواره در حال انجام است و کار، کاری عظیم است.

دکتر فرزانه پور اظهار کرد: این دو جشنواره قبلا در بازه های جداگانه برگزار می شده اما امسال ادغام شده و امیدواریم تجربه خوبی از این موضوع کسب کنیم. معاون دانشگاه بیرجند با اشاره به اهمیت جشنواره های رویش و حرکت تصریح کرد: این جشنواره ها به منظور تقدیر از دانشجویانی که آثار برجسته ای داشته اند برگزار می شود. او با اشاره به بخش های مختلف جشنواره حرکت گفت: انجمن برتر، فعالیت خلاقانه، مسابقه، محتوای دیجیتال، اختراع فردی و جمعی از جمله این ها است و محورهای دیگری نیز حضور دارند. دکتر فرزانه پور با اشاره به جشنواره رویش گفت: این جشنواره طیف وسیعی از فعالیت های نرم افزاری و سخت افزاری را شامل می شود که در بخش رقابتی آن، داوران بر حسب ملاک های ارزیابی، برترین ها را به دبیرخانه دانشگاهی و کشوری معرفی می کنند و برگزیدگان کشوری معرفی می شوند.

در پایان آئین افتتاحیه حضار به همراه مسئولین دانشگاه به بازدید از غرفه های این نمایشگاه پرداختند.

در این جشنواره آثار و دستاورد های انجمن های علمی و کانون های فرهنگی، هنری، اجتماعی و مذهبی به نمایش گذاشته می شود. خادمیاران رضوی در آئین افتتاحیه همزمان جشنواره رویش و حرکت حضور یافتند.

لازم به ذکر است شرکت های دانش بنیان نیز در این جشنواره حضور دارند.
این جشنواره از ۷ تا ۱۰ خرداد در سالن امید دانشگاه بیرجند دایر است.

آخرین ویرایش۰۷ خرداد ۱۴۰۲