فعالین کانون‌های فرهنگی دانشگاه‌های کشور به عتبات عالیات اعزام شدند

۱۸ آذر ۱۴۰۲ | ۱۳:۳۴ کد : ۲۶۲۴۹ اخبار برگزیده معاونت اطلاعیه های مهم
تعداد بازدید:۲۵۲
دبیران شورای هماهنگی کانون های فرهنگی به همراه تعدادی از کارشناسان این حوزه در قالب دو کاروان رهسپار عتبات عالیات عراق شدند. مهدی دهقان شادمهری، دبیر شورای هماهنگی کانون های فرهنگی،هنری، اجتماعی و مذهبی دانشگاه بیرجند نیز به این اردوی زیارتی اعزام گردید.

دکترمهدی بادپا با اعلام این خبر افزود: تابستان سال جاری و در جریان برگزاری نشست توان افزایی کارشناسان و دبیران کانون های فرهنگی دانشگاه های سراسر کشور و به دستور دکتر کلانتری معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، برنامه ریزی‌های لازم برای اعزام اعضای کانونی‌ها جهت سفر به عتبات در دستورکار قرار گرفت.
 
وی خاطرنشان کرد، پس از اعلام عمومی و ثبت نام متقاضیان واجد شرایط، برنامه ریزی سفر در قالب کاروان های ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان صورت گرفت و بحمدلله زائران، متشکل از دانشجویان و همکاران 62 دانشگاه کشور و در قالب دو کاروان برادران و خواهران و در تاریخ های 4 و 11 آذرماه مشرف شدند. 
 
گفتنی است در حال حاضر بیش از 7000 کانون فرهنگی در حوزه های مختلف اجتماعی، هنری، فرهنگی و مذهبی، در دانشگاه های کشور در حال فعالیت هستند.

همچنین دومین کاروان از فعالان فرهنگی دانشگاه ها در ایام فاطمیه و در آستانه روز دانشجو وارد شهر نجف اشرف شد.زائران این کاروان که از اعضای کانون های فرهنگی، هنری و مذهبی دانشگاه های کشور هستند، در سفر به عتبات عالیات، ضمن حضور در حرم مطهر حضرت علی (ع) به مناجات و روضه خوانی، تلاوت قرآن و شعر خوانی در مدح حضرت پرداختند.

دانشجویان در این کاروان که با حمایت معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به این سفر معنوی مشرف شدند، در گروه های۲ تا۵ نفره وجمعی به تجربه نگاری کانون های فرهنگی دانشگاه های سراسر کشور پرداختند.

حضور در قبرستان وادی السلام، مسجد کوفه، مسجد حنانه،بیت حضرت امام(ره)،کتابخانه علامه امینی و برگزاری جلسات دینی و فرهنگی از دیگر برنامه های این کاروان بوده است.

این گروه از دانشجویان فعال فرهنگی بعد از زیارت نجف اشرف و شهر مقدس کاظمین، روز چهارشنبه وارد کربلای معلی شدند.

 مهدی دهقان شادمهری، دبیر شورای هماهنگی کانون های فرهنگی،هنری، اجتماعی و مذهبی دانشگاه بیرجند نیز به این اردوی زیارتی اعزام گردید.

آخرین ویرایش۲۰ آذر ۱۴۰۲