نمایشگاه «روایت پیشرفت» افتتاح شد

۰۳ دی ۱۴۰۲ | ۲۰:۵۷ کد : ۲۶۴۴۸ اخبار برگزیده معاونت اطلاعیه های مهم
تعداد بازدید:۴۵۳

نمایشگاه روایت پیشرفت که به همت دانشگاه بیرجند و جامعه وارثون خراسان جنوبی که درحال برگزاری است، صبح امروز 3 دی ماه 1402 با حضور جمعی از مسئولین استانی در سالن امید دانشگاه بیرجند افتتاح گردید.

«احمد لامعی گیو» در آیین افتتاح نمایشگاه روایت پیشرفت که در دانشگاه بیرجندبرگزارشد، اظهارداشت: ما در دانشگاه بیرجند چند سند مبنا ونقشه پیش روقرارداده ایم که براساس بیانیه گام دوم انقلاب است که اگر به بیانیه به درستی عمل شود نه تنها از موانع عبور خواهیم کرد بلکه خواهیم توانست در همه عرصه ها بخصوص عرصه علم و فناوری پیشرفت خواهیم داشت.

رئیس دانشگاه بیرجند گفت: اگر ما به تاریخ اروپا نگاه کنیم وقتی آنها توانسته اند 200سال بر جهان حکومت کنند بدون شک در سایه علم و فناوری بوده است. وی یادآورشد:رهبر معظم انقلاب لازمه پیشرفت کشور را توجه به علم،دانش و فناوری می دانند و لازمه همه این ها تحقیق و پژوهش و در یک کلمه جهاد علمی است.

وی ضمن تقدیر از برگزار کنندگان این نمایشگاه، بیان کرد: باید دستاوری های بیش از 40 سال انقلاب را برای قشر جوان تبیین کنیم ویکی از اهدافی که در راستای جهاد تبیین در دستور کار دانشگاه قرار دارد؛ اعزام گروه های دانشجویی و حتی اساتید به راهیان پیشرفت است. مجموعه عظیم دانش بنیان سپاهای اصفهان مجموعه بسیار توانمند در کشور است در جهت باکندگی کشور به حساب می آید و با پیشنهاد همکاران در گام اول نمایشگاهی تحت عنوان ارائه تولیدات و آثار آنها را درقالب اشکال مختلف در دانشگاه بیرجند داشته وسپس بازدیدی نیز ار این مجموعه دانش بنیان سپاهان اصفهان داشته باشیم. لامعی گیو افزود: ما در هفته بصیرت قرار داریم و برنامه های مختلف علمی،فکری، فرهنگی و ... دردانشگاه بیرجند برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام نوفرستی قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی نیز در این مراسم گفت: این مجموعه را می تواند به عنوان جهاد اقتصادی که در فرهنگ دینی ما نیز محسوب می شود عنوان کرد. وی با بیان اینکه هر کار و تلاشی به عنوان جهاد محسوب می شود،افزود: در هشت سال دفاع مقدس رزمندگان ما در جبهه رزم با دشمن ایستادگی کردند که در این میدان رزم230 هزار شهید در دفاع مقدس تقدیم انقلاب کریده ایم.

حجت الاسلام نوفرستی گفت: رهبرمعظم انقلاب در سخنانشان می فرمایند که جهاد تنها جهاد رزم نیست بلکه جهاد علمی،فرهنگی و سیاسی و ... نیز جهاد است. وی با تاکید براینکه خواص جبهه حق باید در برابر جنگ دشمن آماده باشند، افزود: تلاش در جبهه علمی، بهداشت و درمان نیز جهاد محسوب می شود حجت الاسلام نوفرستی عنوان کرد: حرکت عظیم علمی نیازمند تلاش بیشتر بوده و دانشگاه بیرجند در این خصوص فعالیت خوبی داشته است.

در ادامه، امیر نجات بخش عضوهیات مدیره بهیار صنعت سپاهان در آیین افتتاح نمایشگاه«روایت پیشرفت» اظهارداشت: مجموعه بهیارصنعت سپاهان از سال 1378 کار خود را آغاز کرده است. وی با بیان اینکه اولین محصول آن ساخت یک برانکارد حرفه ای حمل بیماربود،افزود: خصوصیت این برانکارد این بود که از زمانی که بیمار وارد بیمارستان و اورژانس می شد تا زمان استفاده از بخش های بستری و مرخص شدن می توانست از این برانکارد استفاده کند.

وی تاکیدکرد: از همان ابتدا به حل مسئله توجه کرده ایم که ببینیم چه چالشی پیش روی ما است، مسئله واقعی مردم در این زمینه چیست و سپس به حل آن توجه می شود. نجات بخش به مرور کار را به بخش های مختلف پیش برده ایم و باعث گسترش کار و چالش هایی که در بخش های بیمارستانها وجود داشت نیز توجه داشته ایم. به گفته نجات بخش وقتی که یک ایده به ثمر و نتیجه می رسد که تولید انبوه وبازار نیز باید توجه داشته باشد.

وی با بیان اینکه نیروی انسانی و پیش بینی آینده نیز می تواند به پیشرفت منجر شود،گفت: یکی از موضوعاتی که در کشور ما وجود دارد، عدم حضور مهندسین در حوزه صنعت است. نجات بخش گفت: ساخت یکی از پیشرفته‌ترین دستگاه‌های پزشکی یعنی دستگاه شتاب‌دهنده خطی (رادیوتراپی) که در درمان سرطان مورد استفاده قرار می‌گیرد، مطرح شد. وی ادامه داد: پروژه‌ای که شرکت در آن قرار داشت که همان ساخت تجهیزات هتلینگ بیمارستانی بود و نظرات صاحب‌نظران در آن حوزه از همه لحاظ غیر عقلانی و در معادلات رایج، تصمیمی‌غیر عادی و انتحارگونه به نظر می‌رسید.

عضوهیات مدیره بهیار صنعت سپاهان عنوان کرد: در همین سال‌ها واحدهای تحقیق و توسعه در زمینه مکانیک، مواد، برق ، پردازش تصویر، بیوتکنولوژی و در شرکت فعال شد و زمینه برای حضور و پیوند افراد مختلفی را رقم زد. وی گفت: توجه ما به مسئله ساختن داریم این است که باید تغییر نگاه هادر حوزه فناور باشد و مسیری که در این شرکت طی کرده ایم قدرت حل مسئله است. نجات بخش افزود: نگاه مسئولین بایدبه شرکت های دانش بنیان عوض شود ویکی از مزیت های شرکت های دانش بنیان اشتغال آفرینی زیاد آن است.

وی با بیان اینکه محصولات دانش بنیان خود سبب تحقیق توسعه هستند،گفت: اگربتوانیم نگاه خودرا تغییر و به سمت دانش بنیان حرکت کنیم در همه ابعاد و حوزه های مختلف پیشرفت خواهیم داشت. نجات بخش افزایش سطح اشتغال،استفاده از نیروی جوان و ظرفیت های کشور، تولید محصول بالا، پویاشدن کشور، و بالا رفتن سطح زندگی بهتر را از مزیت های محصولات دانش بنیان دانست.

«جواد اشرفی»معاون استانداری خراسان جنوبی نیز در مراسم افتتاح روایت پیشرفت، اظهارداشت:ثروت چیزی جزتولید نیست ودر حال حاضرچه تولیدی بالاتر از تولید دانش بنیان است وی با بیان اینکه اقتصادی پویاتر است که یادگیرنده باشد،افزود: باید از اشتباهات درس بیگیریم و آن را اصلاح کنیم چرا که شناخت نقطه ضعف ها و یادگیری منجرپیشرفت خواهدشد.

اشرفی گفت: پیشرفت زمانی است که جامعه ای مطالبه گرباشد و قشر دانشجو یکی از ارکان مطالبه گری در جامعه است چه بهتر که دانشجویان راویان پیشرفت باشند. وی ادامه داد: دانشجویان همیشه درجریان مطالبه گری پیش قدم هستند و چه خوب است که اتفاقات خوب کشور را در عین حفظ تفکر انتقادی و مطالبه گری، آنها را نیز روایت کنند.

وی از دانشگاه بیرجند در برگزاری نمایشگاه«روایت پیشرفت» تقدیر کرد و بر برگزاری این گونه نمایشگاه ها در استان تاکید داشت.

پس از پایان مراسم افتتاحیه ضمن بازدید از غرفه ها و محصولات نمایشگاه روایت حرکت دانش بنیان این شرکت را شنیدند.

آخرین ویرایش۰۳ دی ۱۴۰۲