برگزاری انتخابات دبیر هماهنگی شورای دبیران انجمن های علمی

۰۶ اسفند ۱۴۰۲ | ۰۸:۲۴ کد : ۲۷۰۹۰ اخبار برگزیده معاونت اخبار تشکل های دانشجویی
تعداد بازدید:۱۰۷

در اولین گردهمایی دبیران انجمن‌های علمی دانشگاه که با حضور مدیر امور فرهنگی کارشناس انجمن‌های علمی و دبیران انجمن‌های علمی این دانشگاه در روز سه شنبه 1 اسفندماه در تالار فرهنگ برگزار شد، علاوه بر برگزاری انتخابات دبیر هماهنگی شورای دبیران انجمن های علمی به مشکلات علمی و فرهنگی موجود در انجمن ‎ها پرداختند.

در ابتدای این جلسه دکتر محمدی مدیر امور فرهنگی دانشگاه ضمن خیر مقدم و تشکر از اعضای حاضر در جلسه افزود: انجمن های علمی دانشجویی در دانشگاه ها جهت انجام فعالیت های علمی در بدنۀ دانشجویی برای تحقق اهداف مطرح شده و توسعۀ دانش های نوین و تخصصی، نقش اساسی دارند.

فعالیت بیش از دو هزار انجمن علمی دانشجویی در دانشگاه های کشور بیانگر میزان اهمیت آنها در رشد علمی کشور است.دانشجویان عزیز دانشگاه به ویژه اعضای انجمن های علمی، بیش از هر زمان دیگری باید به استادان و اعضای محترم هیئت علمی دانشگاه مراجعه داشته باشند و ضمن گفتگو و تبادل آرا و اندیشه ها، خود را برای جامعه ای سالم و آینده ساز آماده سازند. بر آنهاست که در فعالیت های فرهنگی، علمی، هنری، دینی، اجتماعی، مشاوره ای، صنفی و جهادی شرکت کنند تا زمینه بروز خلاقیت آنها بیشتر فراهم شود و هر روز از انزوا، گوشه گیری و نگاه  تک محوری خارج شوند و در برابر آسیب های متعدد اجتماعی تقویت شوند.

انجمن‌های علمی دانشجویی در مسیر تولید علم، از نظر کمی و کیفی، رشد قابل توجهی داشته‌اند. رسالت انجمن های علمی شامل بازآموزی، ارتباطات علمی، پژوهش و مشاوره است. دانشجویان، اصول دانش تخصصی را در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی فرا می گیرند و به دنبال ارتقای توانمندی های خود و اعضایشان می باشند. ارتقای توانمندی¬ها، از وظایف انجمن های علمی محسوب می شود و همچنین در شناسایی توانایی های رهبری و مدیریتی ایفای نقش می کنند. مشارکت در فعالیت ها می تواند در مهارت های کار گروهی، مسئله گشایی، سازگاری با روش ها و دیدگاه های مختلف، بازنگری رفتاری، تصمیم گیری، اعتماد به نفس، مذاکره، تأثیرگذاری و ایجاد انگیزه کمک کند.

جشنوارۀ درون دانشگاهی حرکت، از جمله جشنواره هایی است که همه ساله توسط انجمن های علمی دانشجویی برگزار می شود. هدف از برگزاری این جشنواره، تأکید بر هم افزایی و کارِ گروهی، رشد ایده های خلاقانه و ایجاد انگیزه و نشاط در انجمن های علمی است. جشنواره ملی حرکت ویژۀ انجمن های علمی دانشجویی برتر به عنوان یکی از رویدادهای نخبگانی تعیین شده است.

بنیاد ملی نخبگان از برگزیدگان جشنواره ملی حرکت به صورت اعطای اعتبار گرنت(مالی ) به تمامی اعضای شورای مرکزی را مورد حمایت قرار داده است. در پایان این جلسه کاندیداها رزومه و برنامه های آتی را ارائه دادند و رای گیری به صورت الکترونیکی در سامانه پویا انجام گرفت .

آخرین ویرایش۰۸ اسفند ۱۴۰۲