بازدید دکتر داریوش گنجی از دانشگاه بیرجند

۰۱ خرداد ۱۴۰۳ | ۱۲:۳۲ کد : ۲۷۹۴۶ اخبار برگزیده
تعداد بازدید:۲۲۱۵
دکتر داریوش گنجی، پزشک بیرجندی مقیم آلمان و خیر مدرسه‌ساز روز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ از دانشگاه بیرجند بازدید کرد.
بازدید دکتر داریوش گنجی از دانشگاه بیرجند

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، دکتر داریوش گنجی، پزشک بیرجندی مقیم آلمان و خیر مدرسه‌ساز روز یکشنبه 30 اردیبهشت‌ماه 1403 از دانشگاه بیرجند بازدید کرد. در این بازدید که از سالن آمفی تئاتر پردیس مهندسی، ساختمان جدید دانشکده هنر، زمین فوتبال شهید سید محمود حسینی، خوابگاه‌های متاهلین، سوله ورزشی دختران و مرکز موزه، اسناد و مفاخر دانشگاه انجام شد، دکتر احمد لامعی گیو، رئیس دانشگاه بیرجند، توضیحات لازم را به ایشان ارائه داد.
دکتر داریوش گنجی، خیّر نیکوکار و مدرسه‌سازی است که در زمینه‌ی آموزش و تربیت نسل آینده‌ی ایران، از مال و دارایی خود گذشته و به ساخت مدارس در بیرجند و دیگر نقاط خراسان جنوبی اهتمام ورزیده است. ایشان که بیش از ۶۰ سال است در آلمان ساکن هستند، قلبشان برای دانش‌آموزان ایران اسلامی می‌تپد و آرزو دارند که این دانش‌آموزان در شرایط تحصیلی مناسب و با کیفیت بالا تعلیم ببینند. 
دکتر گنجی تاکنون هفت مدرسه را به همت خود ساخته و افتتاح کرده و ساخت چهار مدرسه دیگر نیز با مشارکت اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان‌جنوبی در دست اجراست. از جمله اقدامات ارزشمند ایشان، ساخت اولین مدرسه دانش‌آموزان اوتیسمی در بیرجند است که با اعتباری بالغ بر ۴/۷ میلیارد تومان و با زیربنای مناسب، آغاز به کار کرد.  
در آئین نکوداشت خیر مدرسه‌ساز دکتر داریوش گنجی در اردیبشهت ماه 1403، استاندار خراسان جنوبی از اقدامات ارزشمند ایشان در امر مدرسه‌سازی قدردانی کرده و بیان داشته‌اند که خیّران مدرسه‌ساز همچون شهدا، برای آبادانی و پیشرفت کشور از مال و دارایی خود می‌گذرند. 
دبیرستان دوره اول پسرانه هیات امنایی دکتر داریوش گنجی در بیرجند نیز یکی از مدارسی است که به همت ایشان ساخته شده و دارای امکاناتی چون کتابخانه، سایت کامپیوتر، آزمایشگاه، نمازخانه، سالن کنفرانس، ورزشگاه و کلاس هوشمند است. 
این اقدامات نشان از عشق و محبت دکتر گنجی به دانش‌آموزان و تعهد ایشان به رفع نیازهای آموزشی کشور دارد و بی‌شک، نام و خاطره‌ی ایشان همواره در اذهان مردم و به‌ویژه دانش‌آموزانی که از این مدارس بهره‌مند می‌شوند، باقی خواهد ماند.

کلید واژه ها: بازدید دکتر گنجی

آخرین ویرایش۲۷ خرداد ۱۴۰۳