جلسه ستاد انتخابات دانشگاهیان خراسان جنوبی برگزار شد

۲۶ خرداد ۱۴۰۳ | ۱۹:۱۲ کد : ۲۸۱۷۹ اخبار برگزیده
تعداد بازدید:۵۷۳
اولین جلسه ستاد انتخابات دانشگاهیان خراسان جنوبی، با حضور رؤسا و معاونین فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌های استان خراسان جنوبی و دیگر اعضای شورای هماهنگی فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها، روز پنجشنبه، ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ در دانشگاه بیرجند برگزار شد.
جلسه ستاد انتخابات دانشگاهیان خراسان جنوبی برگزار شد

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، در اولین جلسه ستاد انتخابات دانشگاهیان خراسان جنوبی، دکتر احمد لامعی‌گیو، رئیس دانشگاه بیرجند و رئیس ستاد انتخابات دانشگاهیان استان، با اشاره به تشکیل ستاد انتخابات دانشگاهیان کشور در معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بر ضرورت و اهمیت امر انتخابات چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در شرایط حساس کنونی تأکید کرد.
رئیس دانشگاه بیرجند، گفت: دانشگاه‌ها با توجه به نقش مرجعیت علمی خویش و با واکاوی و تبیین اندیشه‌های والای امامین انقلاب، می‌توانند نقش مؤثری در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایفا نمایند.

انتخابات موجب تقویت اقتدار نظام جمهوری اسلامی در عرصه داخلی و بین‌المللی است
رئیس دانشگاه بیرجند، گفت: ستاد انتخابات دانشگاهیان استان، کاملاً مستقل است و صرفاً به تبیین اهمیت و ضرورت امر مشارکت همه‌جانبه و گسترده مردم به‌ویژه دانشگاهیان در امر انتخابات و همچنین تبیین شاخص‌های رئیس جمهور تراز انقلاب اسلامی از دیدگاه امامین انقلاب خواهد پرداخت. بنابراین رسالت این ستاد، تلاش در جهت تحقق منویات مقام عظمای ولایت در خصوص افزایش مشارکت و انتخاب اصلح در انتخابات است. دکتر لامعی در ادامه جلسه به تشریح ساختار ستاد انتخابات دانشگاهیان استان پرداخت و افزود: این ستاد متشکل از کمیته‌های سه گانه اساتید، دانشجویان و کارکنان است.
دکتر لامعی در تشریح وظایف کمیته‌ها به نقش مهم کمیته تولید محتوا و رسانه اشاره کرد و افزود: مهمترین وظیفه این کمیته، تولید محتوا به ویژه از بیانات و سخنان رهبر معظم انقلاب و سایر بزرگان در خصوص انتخابات و بازنشر این تولیدات در گروه‌ها و کانال‌های اطلاع‌رسانی می‌باشد.
همچنین، دکتر سیدجواد حسینی‌واشان، رئیس سازمان بسیج اساتید استان نیز در این جلسه، گفت: بایستی از تمام ظرفیت‌های موجود برای تشویق و حضور مردم و دانشگاهیان در پای صندوق‌های رأی استفاده شود. برگزاری تریبون آزاد دانشجویی، ساخت کلیپ و فیلم‌های انگیزشی و دعوت از اساتید برای حضور در خوابگاه‌ها و همچنین مصاحبه با اساتید و دانشجویان از پیشنهادات ایشان بود. 
سپس دکتر عباس واعظ‌زاده، مدیر امور اجتماعی دانشگاه بیرجند به تجربه موفق مناظرات داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی در دانشگاه بیرجند اشاره کرد و گفت: اینگونه جلسات توسط نمایندگان کاندیداهای ریاست جمهوری نیز در دانشگاه‌ها با مدیریت بسیج دانشجویی استان برگزار شود. وی ادامه داد: برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی کارکنان و اعضای هیأت علمی و افکارسنجی  می‌تواند در افزایش مشارکت تأثیرگذار باشد.
در ادامه این نشست، رؤسا و معاونین فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌های استان به تبادل نظر پرداختند.

کلید واژه ها: انتخابات

آخرین ویرایش۲۷ خرداد ۱۴۰۳