برگزاری کارگاه با عنوان درد ها و اختلالات اسکلتی-عضلانی و تمرین ورزشی(جلسه اول)

۲۴ مهر ۱۴۰۰ | ۱۴:۲۱ کد : ۱۴۸۳۹ اخبار اطلاعیه ها
تعداد بازدید:۵۸۴
برگزاری کارگاه با عنوان درد ها و اختلالات اسکلتی-عضلانی و تمرین ورزشی(جلسه اول)

کارگاه با عنوان درد ها و اختلالات اسکلتی-عضلانی و تمرین ورزشی با همکاری مدیریت فوق برنامه و تربیت بدنی و مدیریت برنامه،بودجه و تحول اداری به مدت 4 ساعت در دو روز شنبه مورخ 1400/7/24 و 1400/8/01 ساعت 12 به مدت 2 ساعت توسط  دکترسعید ایل بیگی و دکتر محمد یوسفی از اساتید هیات علمی دانشکده تربیت بدنی دانشگاه بیرجند برگزار شد.

در این کارگاه به مواردی از قبیل سیستم عصبی عضلانی و اینکه بیشترین انقباض های لازم در سیستم عضلانی انجام میشود ، استخوان ها که نقش اهرمی دارند و ساختار های حمایت کننده مجموعه ای از عضلات ، مفاصل و لیگامان ها هستند اشاره شد.

بیماری های اسکلتی عضلانی اولین عامل را با درد نشان میدهند و با یکسری اطلاعات و سیگنال هایی به فرد اطلاع داده میشود . اختلالات اسکلتی به دلیل بعضی از اتفاقات روزمره به وجود می آید.

همچنین تمرین و تحرک علاوه بر سلامتی سیستم های عضلانی برای سیستم های حرکتی هم مفید است به ویژه سالمندان و باید به این توجه شود که ورزش کردن و تمرین برای پیشگیری است و نباید جنبه درمانی به خصوص بعد از عمل جراحی داشته باشد.

در ادامه از دردها و بیماری های اسکلتی،عضلانی گفته شد و در حین کلاس به سوالات همکاران پاسخ داده شد و از سیستم های مختلف وضعیتی در قالب نمودار گفته شد و در پایان از علل مکانیکی ایجاد کمر درد و تمرینات متناسب با علت درد و آسیب گفته شد.

آخرین ویرایش۰۹ آبان ۱۴۰۰