برگزاری کارگاه آموزشی مهارت ارتباط کلامی عاطفی زوجین

۲۳ بهمن ۱۴۰۲ | ۰۹:۰۲ کد : ۲۶۹۸۳ اخبار اطلاعیه ها
تعداد بازدید:۶۶
مدیریت برنامه، بودجه و تحول اداری ﺑﺎ ﻫﻤﮑﺎری ﻣﻌﺎوﻧﺖ ﻓﺮﻫﻨﮕﯽ و اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ دانشگاه کارگاه آموزشی مهارت ارتباط کلامی عاطفی زوجین ، با سخنرانی جناب آقای دکتر رمضانعلی عین الکمالی در روز ‌شنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ در محل تالار فرهنگ برگزار نمود.

در این کارگاه به مواردی ازجمله آیه‌های سوره نور در مورد مودت که به معنای دوستی و همراهی و گذشت است و دارای ارتباط دوگونه کلامی و غیرکلامی می‌باشد پرداخته شد. مهارت زندگی مساوی توانایی و ارتقاء سلامتی روانی و اجتماعی برای مقابله با چالش­ها است و در زندگی 4 نوع ارتباط از جمله ارتباط با خدا - اتقاکم ، ارتباط با خود - حاسبوا ، ارتباط با همنوعان و نیز ارتباط با طبیعت داریم.
در مورد اصول و فنون در گفتگوی زوجین 3 اصل و چهارچوب داریم که بسیار مهم است که شامل : 1- ساده 2- صریح 3- شفاف می‌باشد و مواردی که باید وجود داشته باشد شامل: 1- باهم صحبت کردن2- حفظ حریم یکدیگر 3- عدم بیان پیام سمی و نیز سه نشانه برای جلوگیری از  پیام های سمی شامل : تعمیم افراطی ممنوع، مقایسه ممنوع، تهدید کردن ممنوع می‌باشد. همچنین بیان شد بیان احساس هیجان شامل 5 مورد است از جمله گفتن احساسات به یکدیگر توسط زوجین،  شناسایی احساسات خود، بیان احساسات منفی با کلام نه با عمل، عدم شروع بیان احساس با کلمه تو، اثر نوع بیان احساس با تن صدا و نیز تشکر و شکرگزاری می‌باشد. همچنین بیان نقد و انتقاد نیز شامل1- اختصاصی سازی 2- گره زدن احساس و فکر و بیان آن به همسر 3- اصل پیشنهاد و تغییر رفتار 4- اصل شنیدن پاسخ همسر با گوش دادن فعال می‌باشد.

آخرین ویرایش۲۳ بهمن ۱۴۰۲