در مصاحبه رئیس دانشگاه بیرجند با صدا و سیمای خراسان جنوبی مطرح شد؛

روز دانشجو تبلور بارز نقش پیشتاز دانشگاه و دانشجو در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی و علمی کشور

۱۷ آذر ۱۳۹۹ | ۰۸:۳۹ کد : ۱۰۸۷۶ اخبار برگزیده اخبار ستادی
تعداد بازدید:۵۲۵۷
دکتر احمد خامسان، رئیس دانشگاه بیرجند گفت: روز دانشجو تبلور بارز نقش پیشتاز دانشگاه و دانشجو در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی و علمی کشور است.
روز دانشجو تبلور بارز نقش پیشتاز دانشگاه و دانشجو در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی و علمی کشور

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، دکتر احمد خامسان، رئیس دانشگاه بیرجند همزمان با روز دانشجو در مصاحبه با صدا و سیمای خراسان جنوبی، روز دانشجو را سمبلی برای حضور دانشجویان در عرصه‌های اجتماعی و سیاسی کشور دانست و این روز را به تمامی دانشجویان کشور و علی‌الخصوص به دانشجویان خراسان جنوبی تبریک گفت.
دکتر خامسان به نقش پیش‌تاز  دانشجویان در حفظ استقلال و آزادی کشور اشاره کرد و افزود: در روز دانشجو باید به خود یادآوری کنیم که دانشگاه و دانشجو نقش پیشتازی در ارتقا، آزادی و استقلال کشور ایفا می‌کند.
رئیس دانشگاه معین استان خراسان جنوبی بیان داشت: امسال به دلیل مشکل کرونا متأسفانه دانشجویان عزیز در محل دانشگاه حضور ندارند و کلاس‌ها به‌صورت مجازی برگزار می‌شود. دکتر خامسان با ابراز امیدواری از اینکه مشکلات ایجاد شده از ویروس کرونا مرتفع گردد و حضور گرم دانشجویان را در سطح دانشگاه‌های استان و کشور داشته باشیم، اظهار داشت: دهها برنامه متنوع در دانشگاه بیرجند به مناسبت روز دانشجو به‌صورت مجازی توسط گروه‌های آموزشی و معاونت فرهنگی و اجتماعی برگزار می‌شود، علاوه بر این برنامه‌ها یک برنامه متمرکز برای تمامی دوهزاروپانصد دانشجوی نو‌ورود دانشگاه نیز برگزار خواهد شد. 
وی در جواب سؤال خبرنگار صدا و سیما گفت: براساس آخرین آمار، در سطح استان خراسان جنوبی 36 هزار دانشجو حضور دارند و دانشگاه بیرجند نیز در صدها کد رشته نیاز تخصصی کشور و منطقه را رفع می‌نماید.

آخرین ویرایش۱۷ آذر ۱۳۹۹