برگزاری نشست صمیمانه رئیس دانشگاه بیرجند با مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی

۲۵ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۶:۳۱ کد : ۱۲۰۰۸ اخبار برگزیده اخبار ستادی
تعداد بازدید:۴۹۹۹
نشست صمیمانه رئیس دانشگاه بیرجند با مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی در سالن شکوه شرق حوزه ریاست برگزار شد.
برگزاری نشست صمیمانه رئیس دانشگاه بیرجند با مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، نشست صمیمانه دکتر احمد خامسان، رئیس دانشگاه بیرجند با محمدعلی عرب، مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی صبح امروز شنبه 25 بهمن 1399 در سالن شکوه شرق حوزه ریاست برگزار شد.
دکتر احمد خامسان با اشاره به شعار دانشگاه بیرجند مبنی بر «دانشگاه بیرجند، جامعه محور، مهارت آموز و کارآفرین» از ظرفیت‌های دانشگاه جهت همکاری با اداره کل فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی گفت و افزود:  امیدوارم بتوانیم گامی در جهت مهارت آموزی جوانان برداریم.
دکتر حمیدرضا نجفی، معاون پژوهش، فناوری و نوآوری دانشگاه از به تحول ایجاد شده در حوزه مهارت آموزی گفت و با اشاره به ایجاد نقشه رشد متناسب هر رشته در دانشگاه بیرجند بر اهتمام دانشگاه در مهارت آموزی به دانشجویان تأکید کرد.
دکتر نجفی همچنین به ظرفیت برگزاری مجازی دوره‌های مهارت افزایی در دانشگاه بیرجند اشاره کرد و پیشنهاد استفاده از این ظرفیت حتی بعد از دوران کرونا را برای برگزاری دوره‌های مهارت‌آموزی داد.
آقای عرب ضمن ابراز خوشحالی از وجود تعامل و نگرش بسیار خوب دانشگاه بیرجند در حوزه مهارت آموزی و کار آفرینی  به مواردی چون توسعه مرکز مهارت آموزی دانشگاه، استفاده از ظرفیت اساتید دانشگاه بیرجند،  برنامه ریزی آموزشی در بخش مهارت آموزی دانشگاه و ایجاد دپارتمان تخصصی معدن و کشاورزی با کمک دانشگاه بیرجند به عنوان مهم‌ترین زمینه‌های همکاری اداره کل فنی و حرفه‌ای استان و دانشگاه بیرجند اشاره کرد.
در ادامه گزارشی از همکاری چندین ساله دانشگاه بیرجند و اداره کل فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی شامل بررسی عملکرد دوره‌های آموزشی، کسب مدال طلای المپیاد ملی مهارت، شرکت کارآموزان در المپیادهای ملی مهارت، برگزاری دوره های آموزشی  برای کارکنان دانشگاه، دوره‌های آموزشی انرژی نو و مشاوره انرژی، تعامل با اساتید دانشگاه در برگزاری دوره‌ها و جذب سرباز مربی ارائه گردید.
شایان ذکر است، قبل از برگزاری نشست، مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان به همراه رئیس دانشگاه بیرجند از کارگاه‌های مهارت آموزی دانشگاه بیرجند بازدید کرد.

آخرین ویرایش۲۵ بهمن ۱۳۹۹