پیام تسلیت رئیس دانشگاه بیرجند در پی حادثه تروریستی غرب کابل

۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۸:۰۷ کد : ۱۲۹۶۳ اخبار برگزیده اخبار ستادی
تعداد بازدید:۳۳۶۴
دکتر احمد خامسان رئیس دانشگاه بیرجند طی پیامی ضمن محکوم کردن اقدام تروریستی غرب کابل، این ضایعه بزرگ را به ملت شریف افغانستان و جامعه آموزش و پرورش و دانشگاهی آن کشور تسلیت گفت.
پیام تسلیت رئیس دانشگاه بیرجند در پی حادثه تروریستی غرب کابل

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، دکتر احمد خامسان رئیس دانشگاه بیرجند طی پیامی ضمن محکوم کردن اقدام تروریستی غرب کابل، این ضایعه بزرگ را به ملت شریف افغانستان و جامعه آموزش و پرورش و دانشگاهی آن کشور تسلیت گفت.
متن پیام به شرح ذیل می‌باشد:

بسمه تعالی

علّموا و لا تعنفوا فإنّ المعلّم خیر من المعنف
تعلیم دهید و خشونت مکنید که آموزگار بهتر از خشونت‌گر است.پیامبر اکرم (ص) 

با سلام و تحیت
با کمال تأسف و تأثر باردیگر حادثه‌ای غم‌انگیز دل همه جهانیان به ویژه طالبان علم را بدرد آورد و این بار هدف دانش‌آموزان مظلوم کشور دوست و همسایه جمهوری اسلامی افغانستان بودند. اقدام تروریستی اخیر در غرب کابل و شهادت جمعی از دانش آموزان مظلوم که هر کدام از آنها می‌توانستند آینده‌ای روشن برای خود و کشور عزیزشان رقم بزنند دردی عمیق بر پیکره‌ای انسانیت به‌جای گذاشته است. جای بسی تأسف است که در دنیای کنونی و در قرن حاضر با تمامی پیشرفت‌های علمی بشر، دردمندانه شاهد سقوط مراتب اخلاقی و انسانی هستیم، به‌گونه‌ای که حتی دانشگاه و مدارس  به‌عنوان قلب تفکر و آگاهی مورد حمله اندیشه‌های پوسیده و متحجر قرار می‌گیرند.
اینجانب به نمایندگی از دانشگاه بیرجند، ضمن محکوم کردن این اقدام ذلیلانه و تروریستی و ابراز تأثر از وقوع حادثه، این ضایعه بزرگ را به ملت شریف افغانستان، جامعه آموزش و پروش و دانشگاهی آن کشور، دانش آموزان و دانشجویان عزیز و همچنین به طور ویژه به خانواده‌های سوگوار و داغدار تسلیت گفته، رحمت و غفران الهی برای جان‌باختگان و صبر و شکیبایی برای بازماندگان مسئلت دارد. 
هر چند این ضایعه جبران ناپذیر است، اما امید داریم بیش از گذشته شاهد رویش و شکوفایی جوانه‌های علم و دانش در جامعه علمی کشور افغانستان باشیم. 

احمد خامسان
رئیس دانشگاه بیرجند 
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰

آخرین ویرایش۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰