افتتاح مرکز نوآوری و شتابدهی و مرکز محاسبات سنگین HPC دانشگاه بیرجند با حضور معاون رئیس جمهور

۱۷ دی ۱۳۹۷ | ۱۸:۴۳ کد : ۱۴۷۵ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۶۵۹۵
مرکز نوآوری و شتابدهی و مرکز محاسبات سنگین HPC با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهور در دانشگاه بیرجند افتتاح شد.
افتتاح مرکز نوآوری و شتابدهی و  مرکز محاسبات سنگین HPC دانشگاه بیرجند با حضور معاون رئیس جمهور

با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهور، مرکز نوآوری و شتابدهی و مرکز محاسبات سنگین HPC دانشگاه بیرجند افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه بیرجند، در این مرکز قرار است با حضور شرکت‌های دانش بنیان دانشگاهی، رویدادهایی در قالب استارتاپ برگزار شود. در حال حاضر ۳۵۰ متر مربع به این مرکز اختصاص یافته و ۵۰۰ تا ۵۵۰ میلیون تومان برای آن هزینه شده و قیمت زمین این مجموعه نیز حدود 500 میلیون تومان ارزیابی گردیده که مجموعا هزینه تمام شده برای راه اندازی این مرکز بیش از یک میلیارد تومان برآورد شده است.

شایان ذکر است که تاکنون ۴۵ گروه دارای ایدههای نوآور برای استقرار در این مرکز تقاضا داده‌اند. در این مرکز دانشجویان با مهارت‌های کسب و کار، نحوه ورود به بازار و رشد ایده‌های نوآورانه آشنا می شوند و حمایت از ایده برای تبدیل به نمونه اولیه خدمات یا محصول از نظر تجهیزات و مشاوره در این مرکز انجام می‌شود.

در این بازدید، معاون علمی و فناوری رییس جمهور قول توسعه این مرکز را تا دو هزار متر مربع داد.

مرکز محاسبات سنگین HPC دانشگاه بیرجند نیز در این بازدید بطور همزمان افتتاح گردید. از مزایای این مرکز می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • 96 هسته محاسباتی
  • حافظه اصلی 1.8 ترابایت
  • حدود 7 ترابایت حافظه ذخیره سازی
  • سامانه درخواست سرویس  و مانیتورینگ آنلاین منابع 

در طی این مراسم، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور به همراه سایر مسئولان از طرح های پژوهشی مکمل آب آبیاری کشاورزی، دستگاه شبیه ساز توربین باد، شبیه ساز آرایه خورشیدی، اینورتر خورشیدی متصل به شبکه، ماشین برداشت گل زعفران، فیش تاکسی متر، پهباد عمودپرواز، دستگاه کاهنده مصرف آب انواع کولرهای آبی، ربات دلتا، پرینتر سه بعدی و پروژه CNC بازدید کردند.

آخرین ویرایش۲۰ دی ۱۳۹۷