دیدار اعضای شورای فرهنگی پایگاه بسیج خاتم‌الانبیاء(ص) و فرمانده بسیج ادارات استان با سرپرست دانشگاه بیرجند

۲۵ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۴:۳۰ کد : ۱۷۲۴۷ اخبار برگزیده اخبار ستادی
تعداد بازدید:۳۵۵۶
اعضای شورای فرهنگی پایگاه بسیج خاتم‌الانبیاء(ص) و فرمانده بسیج ادارات استان با سرپرست دانشگاه بیرجند دیدار کردند.
دیدار اعضای شورای فرهنگی پایگاه بسیج خاتم‌الانبیاء(ص) و فرمانده بسیج ادارات استان با سرپرست دانشگاه بیرجند

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، محمد سالاری شهرستانک، فرمانده پایگاه بسیج خاتم الانبیاء(ص) دانشگاه بیرجند ضمن تبریک ایام ماه مبارک رجب و  میلاد حضرت علی(ع) گفت: بسیج خاتم الانبیاء(ص) دانشگاه بیرجند در سال گذشته به عنوان پایگاه فعال فرهنگی شناخته شد. وی گزارشی درخصوص اقدامات انجام شده در این پایگاه شامل برگزاری جلسات زیارت عاشورا بصورت هفتگی در مسجد امام جعفرصادق(ع) و مسجد حضرت ولیعصر(عج) دانشکده کشاورزی، برگزاری جلسات حلقه‌های  صالحین، برگزاری مناسبت‌های ملی و مذهبی به همراه سخنرانی‌، برگزاری پیاده روی با همکاری تربیت بدنی دانشگاه، غبارروبی مزار شهدای گمنام، مسابقات کتابخوانی، دیدار با ایثارگران و عیادت و دلجویی از همکاران، اهداء خون و برگزاری نمایشگاه حجاب و دستاوردهای انقلاب را  نام برد.
سالاری در بخش دیگری از سخنانش با تشکر از اعضای شورای فرهنگی و تمامی اعضای  پایگاه به برگزاری مراسم دهه اول محرم و دهه فاطمیه، جذب کمک‌های مؤمنانه، جذب 30 نفر از کارکنان جدید در بسیج دانشگاه و تبدیل وضعیت 30 نفر به عنوان عضو فعال اشاره کرد و آمادگی خود و بسیجیان دانشگاه را برای انجام امور فرهنگی و جهادی و همراهی و همیاری با ریاست دانشگاه را اعلام کرد. "بسیج بازوی کمکی و فرهنگی و به عنوان سربازان ولایت در پای کار خواهد بود."
سرهنگ دوم پاسدار خنجری فرمانده بسیج ادارات استان نیز در این دیدار یکی از رده‌های بسیج را بسیج کارکنان و ادارات دانست که یک رده آن با عنوان بسیج کارکنان در دانشگاه  است که جا دارد از اقای سالاری و از اعضای شورای پایگاه تشکر و قدردانی نمایم. وی به حضور بسیج در بحث کرونا و مبارزه با گرانی و راه‌گشایی در مشکلات اشاره کرد و ادامه داد: بسیج ادارات برنامه‌های آن براساس فرمایشات مقام معظم رهبری و کمک به افزایش رضایتمندی جامعه است و بعنوان نهادی مطالبه گری باید در بین تمام تشکل‌ها هم‌افزایی ایجاد نماید.
سرهنگ خنجری افزود:  اولویت بسیج ادارات و ارگان‌ها برنامه تربیتی برای تربیت افراد تراز انقلاب با تفکر جهادی و روحیه بسیجی است. 
دکتر لامعی‌گیو، سرپرست دانشگاه ضمن تبریک سالگرد ایام پیروزی انقلاب اسلامی و دهه فرخنده فجر و میلاد فرخنده حضرت امیرالمؤنین(ع)،گفت: در این دوره افرادی که دغدغه فرهنگی و اندیشه انقلابی دارند دوره طلایی آنها خواهد بود و امکانات دانشگاه در حد بضاعت و قانون در خدمت تعالی دانشگاه و به نیروهای انقلابی و  بسیج قرار می‌گیرد. دکتر لامعی افزود: با تجربه خود به عنوان یک بسیجی که در سال  62 وارد این نهاد شدم و رده‌های مختلف را گذراندم، اعلام می‌نمایم که بسیج مدرسه عشق است و نگاه ما باید ایمانی و عرفانی و نگاه عقلانیت باشد و نیروهای بسیجی عاقلانه فکر می‌کنند و عاشقانه این مسیر را انتخاب می‌کنند. 
سرپرست دانشگاه بیرجند وجود برنامه را در کارهای فرهنگی و جهادی دارای اهمیت بسزایی برشمرد و گفت: برنامه‌ها وقتی به نتایج مطلوب می‌رسند که بازوان توانمندی این برنامه‌ها را اجرا نمایند. بعنوان کسی که از بدنه خود شماست روی حمایت و راهنمایی شما مردان میدان‌های سخت حساب کردم و امیدوارم با برنامه‌ای مدون سیاست انقباضی را به سیاست انبساطی تغییر دهیم.

آخرین ویرایش۲۵ بهمن ۱۴۰۰