برگزاری جلسه مدیران حوزه معاونت پژوهش، فناوری و نوآوری با سرپرست دانشگاه بیرجند

۲۷ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۱:۵۱ کد : ۱۷۲۵۶ اخبار برگزیده اخبار دانشکده‌ها اخبار ستادی
تعداد بازدید:۳۵۳۴
جلسه مدیران حوزه معاونت پژوهش، فناوری و نوآوری با دکتر لامعی‌گیو، سرپرست دانشگاه بیرجند در سالن شکوه شرق برگزار شد.
برگزاری جلسه مدیران حوزه معاونت پژوهش، فناوری و نوآوری با سرپرست دانشگاه بیرجند

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، در ابتدای جلسه دکتر حمیدرضا نجفی ضمن عرض خیر مقدم به حاضرین در جلسه و تبریک میلاد حضرت علی (ع) و روز مرد و همچنین عرض تبریک به دکتر احمد لامعی و قبول زحمت ایشان جهت تصدی ریاست دانشگاه برای ایشان آرزوی توفیق و سربلندی کرد.
در ادامه جلسه مدیران حوزه معاونت پژوهش، فناوری و نوآوری به بیان گزارش عملکرد و وجود چالش‌های حوزه پرداختند.
 دکتر جامی الاحمدی، رئیس کتابخانه مرکزی و مرکز نشر دانشگاه ضمن تبریک به دکتر لامعی اهم اقدامات انجام شده در کتابخانه مرکزی را نام برد. ایشان ادغام کتابخانه‌های دانشگاه، برگزاری کارگاه‌ها، خرید 200 میلیون تومان کتاب در سال 1400 و افزایش مبلغ خرید نسبت به سال‌های قبل، افزایش موجودی منابع کتابخانه به 141747 جلد کتاب، ایجاد واحد علم سنجی، حضور در نمایشگاه‌های متفاوت استانی و کشوری، افزایش تعداد نشریات به 19 عنوان و ... را به عنوان اهم اقدامات انجام شده در این حوزه اشاره کرد.
دکتر محمد قاسمی‌گل در ادامه به نقش حوزه فاوا در سال های اخیر به خصوص در دوران کرونا اشاره کرد. ایشان در ادامه راه اندازی تلفن Voip در سطح دانشگاه، راه انداری سامانه جامع سدف، افزایش امنیت سایت دانشگاه و بهره برداری Firewall Sophos، خرید تجهیزات و راه اندازی مرکز محاسبات سنگین و ... را از اهم اقدامات این حوزه برشمرد و به ایجاد هر چه سریعتر ساختمان جدید فاوا و ساخت اتاق سرور اشاره کرد.
دکتر زراعتکار مقدم مدیر شبکه آزمایشگاهی- کارگاهی نیز ضمن عرض تیریک به دکتر لامعی به اقدامات صورت گرفته در این مدیریت برشمرد ایشان راه اندازی شبکه آزمایشگاهی و کارگاهی و ایجاد وب سایت و تجمیع دستگاه‌های با تکنولوژی بالا جهت ارائه خدمات به سایر بخش های استان و کشور اشاره کرد و از ظرفیت دانشگاه بیرجند برای افزایش خدمات در این زمینه و کسب درآمد توسط این دستگاه ها اشاره کرد.
دکتر رضا شریعتی نسب مدیر امور پژوهشی نیز ضمن عرض تبریک روز مرد، انتصاب دکتر لامعی‌گیو را به سرپرستی دانشگاه بیرجند تبریک گفت.  در ادامه ایشان به طرح بررسی تولیدات علمی دانشگاه از سال 2000 تا 2018 اشاره کرد که می تواند نقشه راهی برای افزایش تولیدات علمی دانشگاه در سال‌های اخیر باشد. ایشان در ادامه تصویب آیین نامه جدید پژوهانه، تدوین آیین نامه طرح های کاربردی و فناورانه، تدوین شیوه نامه معادل‌سازی طرح‌های پژوهشی ارزنده جهت جبران کسری موظف آموزشی اعضای هیأت علمی، غیر حضوری کردن اکثر فرآیندهای حوزه مدیریت پژوهشی و ... را از اهم اقدامات این مدیریت برشمرد.

در پایان دکتر علی سعیدی مدیر زیست بوم فناوری، نوآوری و کار آفرینی دانشگاه و دکتر هادی فرهادیان مدیر مرکز نوآوری و شتابدهی و مهدی نصرآبادی مدیر مرکز اشتغال‌زایی دانشگاه به ایجاد و تشکیل زیست بوم فناوری، نوآوری و کار آفرینی دانشگاه در سالیان اخیر اشاره کردند. دکتر هادی فرهادیان به افزایش شرکت های دانشگاهی به 12 شرکت و استقرار 49 شرکت خلاق در زیست بوم اشاره نمود. دکتر نصرآبادی نیز در ادامه گزارشی از دوره‌های مهارتی دانشگاه با همکاری فنی و حرفه ای استان اشاره کرد. دکتر علی سعیدی نیز ضمن اشاره به تشکیل سه پهنه پردیس شوکت آباد، پردیس شهداء و پردیس علم و فناوری امیرآباد و افزایش زیربنای نوآوری از 285متر مربع به حدود 10 هزار متر مربع در پردیس شوکت آباد و شهدا، افزایش قراردادهای ارتباط با جامعه از 1 به بیش از 4 میلیارد تومان، به توسعه بیشتر و نقش برجسته این ناحیه‌های علم و فناوری در تعالی دانشگاه تاکید نمود.
در پایان دکتر لامعی از زحمات و تلاش‌های دکتر حمیدرضا نجفی معاون پژوهش، فناوری و نوآوری دانشگاه و همچنین تیم مدیریتی جوان این معاونت تشکر و قدردانی کرد. ایشان همچنین ایجاد کرسی‌های نظریه پردازی را از کارهای خوب این معاونت برشمرد که می تواند در ایجاد دانشگاه تمدن ساز و پیشرفت در حوزه علم و فناوری موثر باشد و باعث ارتقاء سطح دانشگاه بیرجند شود.

آخرین ویرایش۲۷ بهمن ۱۴۰۰