در دانشگاه بیرجند انجام شد؛

افتتاح دفتر انجمن ترویج زبان و ادب فارسی خراسان جنوبی

۲۰ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۱:۲۹ کد : ۱۷۶۲۹ اخبار برگزیده اخبار ستادی
تعداد بازدید:۳۲۴۲
دفتر انجمن ترویج زبان و ادب فارسی در خراسان جنوبی امروز جمعه ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ در دانشگاه بیرجند افتتاح شد.
افتتاح دفتر انجمن ترویج زبان و ادب فارسی خراسان جنوبی

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، در مراسم افتتاحیه دفتر انجمن ترویج زبان و ادب فارسی دکتر سام‌خانیانی دبیر شانزدهمین گردهمایی انجمن ترویج زبان و ادب فارسی با معرفی اعضای گروه آموزشی ادبیات، گفت؛ حدود یک سوم دانشجویان دانشگاه در این دانشکده حضور دارند.
دکتر لامعی، سرپرست دانشگاه بیرجند با خیرمقدم به میهمانان و خداقوت به دبیران همایش یاد و خاطره مرحوم استاد ناصح را گرامی داشت و گفت: به معرفی جمع صمیمی، اندیشمند و همراه گروه پرتوان ادبیات پرداخت. سرپرست دانشگاه افتتاح این دفتر را منشا خیر برای دانشگاه و استان دانست و گفت: از ۳۶ هزار دانشجوی حاضر در استان  خراسان جنوبی ۱۱ هزار و ۷۰۷ دانشجو در دانشگاه بیرجند هستند که از این تعداد ۳۶۰۰ دانشجوی تحصیلات تکمیلی است. 
وی افزود: یکی از برنامه های مهمی که بر روی آن تمرکز ویژه شده است حوزه پژوهش می‌باشد. برای جذب دانشجویان از شبه قاره شامل پاکستان و تاجیکستان و ... برنامه‌های مختلفی ترسیم و تدوین شده است و در دانشگاه بیرجند تاکنون ۴۵۰ طرح پژوهشی و ۴۰ پایان نامه مشترک با کشورهای مختلف از قاره آسیا و غالبا اروپا انجام شده است. در حال حاضر نیز ۲۰ پایان نامه مشترک با کشورهای مختلف در دست تدوین است و ۴۲ تفاهم نامه بین المللی با دانشگاه‌های مختلف دنیا منعقد گردیده که دانشگاه بیرجند در سطح ملی و بین المللی قابلیت خاصی در تمام حوزه‌ها دارد که امیدواریم در سایه پشتیبانی همه عزیزانی دانشگاه راه پیشرفت و تحقق خود را طی کند. دکتر لامعی اعلام کرد: دوره طلایی علوم انسانی است و می‌تواند این حوزه جایگاه خود را بیشتر از گذشته کسب کند.
دکتر علی اصغر میرباقری‌فرد، رئیس انجمن ترویج زبان و ادب فارسی گفت: دانشگاه بیرجند با حضور اساتید توانمند و در راس آن با  حضور دکتر لامعی می‌تواند یکی از حوزه‌های علمی و پژوهشی مهم حوزه زبان و ادبیات فارسی در کشور باشد. وی در مورد وظایف و ماموریت‌های شعبه انجمن توضیحاتی ارائه کرد.

آخرین ویرایش۲۰ اسفند ۱۴۰۰