یادواره شهدای دانشجوی استان خراسان جنوبی در دانشگاه بیرجند برگزار شد

۰۴ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۴:۴۷ کد : ۱۸۷۲۹ اخبار برگزیده اخبار ستادی
تعداد بازدید:۳۴۹۱
یادواره شهدای دانشجوی استان خراسان جنوبی شامگاه سه‌شنبه ۳ خرداد ۱۴۰۱ در دانشگاه بیرجند برگزار شد.
یادواره شهدای دانشجوی استان خراسان جنوبی در دانشگاه بیرجند برگزار شد

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند؛ یادواره استانی شهدای دانشجو دانشگاه بیرجند با عنوان همکلاسی خوشنام، شامگاه سه شنبه 3 خرداد ماه در فضای باز مقابل مسجد دانشگاه برگزار شد.
در ابتدای این مراسم، دکتر احمد لامعی‌گیو، سرپرست دانشگاه بیرجند گفت: یادروز آزادسازی خرمشهر  یادآور رزم آوران نور و آگاهی است. 
سرپرست دانشگاه بیرجند با  تأکید بر اینکه شهیدان دانشجویی که آوردگاه دانش را با بینش بازشناخت حق از باطل پیوند زدند و با حضور مشتاقانه و شورمندانه خویش در رزم‌گاه جبهه‌های روشنایی علیه تاریکی، سرود نامه‌ی رهایی را با خون امضا نمودند، افزود: شهیدان دانشجو فاتحان قله رفیع انسانیت و ایمان، شجاعت و ایقان، تا همیشه‌ تاریخ راهنمای رهروان راه حق و عدالت خواهند بود.
در ادامه این جلسه معنوی، سردار احمدی، از فرماندهان هشت سال دفاع مقدس، ضمن تجلیل و تکریم از مقام شامخ شهدای جنگ تحمیلی و گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر، به تشریح پیام امام خمینی (ره) درخصوص جایگاه شهدا پرداخت. وی در ادامه با ذکر سخنانی از بزرگان از جمله مرحوم آیت الله مصباح در خصوص شهدا، به تبیین جایگاه و نقش شهدا پرداخت. این یادگار هشت سال دفاع مقدس ضمن بیان برخی خصوصیات شهید قاسم سلیمانی، به تشریح بخشی از وصیت نامه سردار سلیمانی پرداخت. سردار احمدی در پایان بر اهمیت جهاد تبیین و نقشی که امروز در مقابله با حمله دشمنان در خصوص کمرنگ نشان دادن نقش شهدا بکار می برند و ما باید با آن مقابله کنیم پرداخت.
اجرای تئاتر با موضوع دفاع مقدس، دمام زنی، تجلیل از تعدادی از خانواده های معظم شهدای دانشجوی استان از دیگر بخش‌های این برنامه معنوی بود.
شایان ذکر است این مراسم از سوی بسیج دانشجویی دانشگاه بیرجند و با همکاری بسیج دانشجویی دانشگاه فنی حرفه ای استان، کانون های حماسه و دفاع مقدس، کانون مهدی یاوران و سایر بخش های دانشگاه بیرجند برگزار شد.

آخرین ویرایش۰۴ خرداد ۱۴۰۱