به میزبانی دانشگاه بیرجند برگزار شد؛

جلسه گروه کاری امکان سنجی تولید دانش بنیان در بخش معدن، کشاورزی و فناوری

۳۱ خرداد ۱۴۰۱ | ۲۲:۲۲ کد : ۱۹۱۷۸ اخبار برگزیده اخبار ستادی
تعداد بازدید:۲۷۲۲
جلسه گروه کاری امکان سنجی تولید دانش بنیان در بخش معدن، کشاورزی و فناوری ذیل قرارگاه حمایت و تسهیل‌گری از تولید؛ دانش بنیان و اشتغال آفرین توسط معاونت پژوهش، فناوری و نوآوری دانشگاه بیرجند برگزار شد.
جلسه گروه کاری امکان سنجی تولید دانش بنیان در بخش معدن، کشاورزی و فناوری

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌سانی دانشگاه بیرجند، در این جلسه، دکتر ابوالفضل اکبرپور سرپرست معاونت پژوهش، فناوری و نوآوری دانشگاه با تأکید به شعار سال و حمایت از تولید و اشتغال دانش بنیان گفت: بدین منظور قرارگاهی در استان با عنوان حمایت وتسهیل گری از تولید؛ دانش بنیان و اشتغال آفرین شکل گرفت و مأموریت‌های این قرارگاه در افق 4 ساله در سه گروه کاری امکان سنجی تولید دانش بنیان در صنعت و معدن، امکان سنجی تولید دانش بنیان در کشاورزی و امکان سنجی تولید دانش بنیان در خدمات فناوری اطلاعات و گردشگری معین شد. وی اعلام کرد: دانشگاه بیرجند مسئولیت گروه معدن، کشاورزی و خدمات فناوری اطلاعات را بر عهده دارد. در این جلسه پنج پروژه‌ تأثیرگذار اقتصادی در بخش خدمات فناوری و معدن تشریح شد. 
دکتر جواد اشرفی سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی با اعلام اینکه برگزاری اینگونه جلسات بصورت مجدانه دارای اهمیت کاربردی و محصول محور است؛ تأکید کرد: مباحث مطرح شده در این جلسه بطور جد از سوی کارگروه تا حصول نتیجه پیگیری می‌شود. برگزاری کارگاه‌ها با همکاری دفتر جذب از دیگر تأکیدات دکتر اشرفی بود. وی ادامه داد: دستگاه‌ها به این بلوغ سازمانی رسیده‌اند که مسائل را حل فصل و به نتیجه برسانند. دکتر اشرفی به قانون حمایت از  تولید دانش بنیان اشاره کرد و گفت: تکلیف شرعی و انسانی همه ما است تا این کار خروجی محور شود. وی با اعلام حمایت از طرح‌ها و پروژه‌ها  و استمرار برگزاری جلسات، گفت: جهاد کشاورزی اعلام آمادگی کرده تا مرکز حمایت از شرکت‌های دانش بنیان کشاورزی را در مجموعه محمدیه راه‌اندازی نماید، دانشگاه‌ها و پارک علم و فناوری می‌توانند با وفاق و همدلی در این مرکز مستقر شوند.
شایان ذکر است؛ این جلسه با حضور سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی، سرپرست دانشگاه بیرجند، سرپرست دانشگاه پیام نور، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای، مدیرکل  منابع طبیعی و آبخیزداری و جمعی از مدیران، مسئولان و اعضای هیأت علمی روز سه‌شنبه 31 خرداد 1401 در سالن بشارت دانشگاه بیرجند برگزار شد.

آخرین ویرایش۰۱ تیر ۱۴۰۱