دیدار عضو هیأت علمی وابسته دانشگاه با سرپرست دانشگاه بیرجند

۰۷ تیر ۱۴۰۱ | ۱۳:۱۸ کد : ۱۹۲۷۰ اخبار برگزیده اخبار ستادی
تعداد بازدید:۲۴۸۳
دکتر رضا فصیحی، عضو هیأت علمی وابسته دانشگاه و پژوهشگر مخازن نفت و گاز با دکتر لامعی سرپرست دانشگاه بیرجند دیدار کرد.
دیدار عضو هیأت علمی وابسته دانشگاه با سرپرست دانشگاه بیرجند

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، در ملاقات عضو هیأت علمی وابسته دانشگاه با سرپرست دانشگاه بیرجند که  با حضور معاون پژوهش، فناوری و نوآوری  و مدیرگروه پژوهشی علوم زمین برگزار  گردید، در زمینه همکاری‌های مشترک بحث و تبادل نظر شد. 
 دکتر رضا فصیحی، در سال 1355 از دانشگاه صنعت نفت آبادان فارغ التحصیل شد. کارشناسی ارشد خود را در سال 1977 در رشته مهندسی شیمی و دکتری خود را در سال 1981 در مهندسی نفت از دانشگاه استنفورد اخذ کرد و بعد از آن در  شرکت‌های نفتی همچون آرکو، امکو، بریتیش پترولیوم مشغول به کار بوده‌ است. وی در زمینه‌های  تکنولوژی هوای پاک و پروژه های صنعتی مشترک در زمینه ترسیب CO2 فعال است.
دکتر فصیحی، پژوهشگر مقیم آمریکا است که بیش از 40 سال تجربه در تحقیق، توسعه و مدیریت نفت مخازن متعارف و غیر متعارف دارد. ایشان در حال حاضر مشغول مشاوره در زمینه پروژه EOR/IOR و فعالیت‌های حذف کربن در صنعت نفت است. ایشان مشاور شرکت  BHP (Broken Hills Properties) و یکی از بینان گذاران شرکت Beyond Carbon است.
با توجه به اینکه دکتر فصیحی در سال 1398 عضو وابسته دانشگاه شدند، مقرر شد از تجربه و تخصص  وی در زمینه برگزاری سخنرانی‌های علمی و دوره‌های آموزشی استفاده شود. همچنین با توجه به آشنایی ایشان با متخصص ایرانی (بخصوص بیرجندیها)  خارج کشور در خصوص ایجاد یک شبکه از متخصصین که در موارد مختلف با دانشگاه همکاری نمایند، تبادل نظر شد. علاوه بر این زمینه‌های ایجاد یک بنیاد علمی با مشارکت دانشگاه بیرجند و متخصصین ایرانی خارج کشور که در سال های گذشته نیز مطرح بوده است، مورد بحث قرار گرفت.

.

آخرین ویرایش۰۷ تیر ۱۴۰۱