نشست صمیمانه اعضای هیأت رئیسه دانشگاه با بانوان عضو هیأت علمی

۱۶ تیر ۱۴۰۱ | ۱۱:۰۳ کد : ۱۹۳۷۹ اخبار برگزیده اخبار ستادی
تعداد بازدید:۳۶۷۸
نشست صمیمانه اعضای هیأت رئیسه دانشگاه با بانوان عضو هیأت علمی شامگاه چهارشنبه ۱۵ تیر ۱۴۰۱ در سالن بشارت برگزار شد.
نشست صمیمانه اعضای هیأت رئیسه دانشگاه با بانوان عضو هیأت علمی

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، نشست صمیمانه اعضای هیأت رئیسه دانشگاه با بانوان عضو هیأت علمی با حضور سرپرست دانشگاه بیرجند برگزار شد.
در این نشست دکتر لامعی‌گیو با اشاره به تاریخ دانشگاه‌ها در نسل‌های مختلف آموزش محوری، پژوهش محوری، کارآفرینی، جامعه محور و فن‌آور و دانشگاه‌های تمدن ساز، گفت: دانشگاه بیرجند در سال 1354 به‌عنوان دومین دانشگاه علوم پایه ایران آغاز بکار کرد. امروز پس از  چهل و پنج سال تلاش و فعالیت لازم است جایگاه ویژه دانشگاه بیرجند در عرصه‌های داخلی و بین المللی نمایان شود. دکتر لامعی گفت: برگزاری سلسله‌ای از نشست‌ها و همفکری‌ها از اهداف هیأت رئیسه کنونی دانشگاه است که با برنامه‌ریزی انجام شده در هفته گذشته نشستی با حضور هیأت رئیسه ادوار دانشگاه از بدو تأسیس تا به امروز برگزار شد و در آینده نیز اینگونه نشست‌ها قطعاً استمرا خواهد یافت و به کمیته‌های تخصصی در معاونت‌ها تقسیم خواهد شد.
وی با تأکید بر نقش بزرگ بانوان دانشگاه، هدف از این گردهمایی را تبادل فکر و اندیشه در جهت پیشبرد امور دانشگاه دانست و عنوان کرد: بیانیه گام دوم انقلاب توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی با هدف آسیب شناسی و اینکه کجا بودیم و کجا هستیم و کجا خواهیم رفت منتشر شد. لذا لازم است در دانشگاه بیرجند با آسیب شناسی و بررسی گذشته و حال افق‌های پیشرو را مورد مداقه و وارسی قرار دهیم. سرپرست دانشگاه بیرجند با اعلام اینکه دانشگاه بیرجند در بین دانشگاه‌های سطح دو و مرزی کمترین تخصیص بودجه را دارد، گفت: در سایه همدلی، همراهی و همگامی با نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مساعدت هیأت دولت بهترین تعامل را با دستگاه‌های مختلف در سطح استان و کشور داریم. که براساس این پیگیری‌ها از سازمان امور دانشجویان و در پیگیری مصوبات سفر ریاست محترم جمهوری برای دانشکده ادبیات و علوم انسانی و فاز اول خوابگاه دانشجویی، شرکتهای دانش بنیان و خوابگاه متأهلین مبالغی مصوب شد.

در ادامه نرگس اسداللهی سرپرست مدیریت امور مالی دانشگاه وضعیت کنونی و جایگاه دانشگاه بیرجند را برای حاضرین تشریح کرد.
در این نشست همفکری دکتر سوسن صادقی به استفاده از پتانسیل‌ها و شایستگی جامعه بانوان تأکید کرد. دکتر سارا سبحانی به موضوع پژوهش و لزوم توجه ویژه به این بخش اشاره کرد و در ادامه دکتر ملکوتی بر استفاده از توان علمی و اجرایی بانوان در امور اجرایی، برنامه ریزی و امور پژوهشی پرداخت.
دکتر فاطمه طاهرپور دانشگاه را خانه اول خود دانست و گفت: یک ششم جمعیت اعضای هیأت علمی را بانوان تشکیل می‌دهند. وی بر استفاده از توان اجرایی بانوان، مدیریت کار تیمی و هم آفرینی تأکید کرد و تغییر در آیین نامه های داخلی را برای حرکت به سمت کار پژوهشی تیمی ضروری دانست. همچنین دکتر مریم ظهوریان به کارآفرینی و قوانین هیأت امنا برای تغییر در ارتقاء و سطح کیفیت مقالات و برگزاری کارگاه ها اشاره کرد.
حمایت از اعضای هیأت علمی در کارهای پژوهشی خارج دانشگاهی، گسترش آموزش‌های مجازی به منظور درآمدزایی و تشویق گروه‌ها برای انجام دوره‌های مجازی درآمدزا و جذب دانشجویان بین الملل، سرمایه‌گذاری در بخش‌های علمی و بها دادن به مسائل پژوهشی، حمایت از رشته‌های جدید، استفاده از امکانات زمین شناسی دانشگاه برای کمک به معادن استان و درآمد زایی بخش دیگری از سخنان بانوان عضو هیأت علمی دانشگاه بود.

آخرین ویرایش۱۶ تیر ۱۴۰۱