جلسۀ قرارگاه استانی شهید علم‌الهدی در دانشگاه بیرجند برگزار شد

۲۹ تیر ۱۴۰۱ | ۱۲:۲۳ کد : ۱۹۵۱۸ اخبار برگزیده اخبار ستادی
تعداد بازدید:۲۵۱۱
نخستین جلسۀ قرارگاه استانی شهید علم‌الهدی در سال ۱۴۰۱ با موضوع اردوی راهیان نور شمالغرب و غرب و همچنین اربعین حسینی، روز سه‌شنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۱ در دانشگاه بیرجند برگزار شد.
جلسۀ قرارگاه استانی شهید علم‌الهدی در دانشگاه بیرجند برگزار شد

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، جلسۀ قرارگاه استانی شهید علم‌الهدی با موضوع اردوی راهیان نور شمالغرب و غرب و همچنین اربعین حسینی با حضور رؤسای دانشگاه‌های استان، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بیرجند، مسـئول نهاد نمایندگی مقـام معظم رهبری در دانشگاه‌های خراسان جنوبی، مسئول بسیج دانشجویی و دبیر قرارگاه استانی شهید علم الهدی و مسئول سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری سپاه انصارالرضا(ع) در سالن شکوه شرق دانشگاه بیرجند برگزار شد.
در این نشست دکتر لامعی سرپرست دانشگاه بیرجند و رئیس قرارگاه اسـتانی شهید علم الهدی ضمن تبریک عید سعید غدیر خم و تشکر از حضور حاضران در این نشست، به ابلاغیۀ وزارت علوم برای برگزاری هرچه باشکوهتر اردوی راهیان نور و نیز مراسم اربعین حسینی اشاره نمود و به برگزاری هرچه بهتر این دو مراسم تأکید کرد.
دکتر فرزانه‌پور، سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشـگاه بیرجند، با عرض خوشآمدگویی به حاضرین و تبریک عید سعید غدیر خم، دستور کار جلسه را مبنی بر اعزام دانشـگاهیان به اردوی راهیان نور شمالغرب و غرب و همچنین برگزاری مراسم اربعین حسـینی، مطرح کرد. وی بیان کرد: به خاطر اهمیت دفاع مقدس و تقویت ایثار و شـهادت و مراسم بین المللی اربعین، انتظار می‌رود تمامی دانشگاه‌ها با تمام قوا، این دو موضوع را پیگری و اجرایی نمایند.
سپس حجت الاسلام و المسلمین جعفری مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های اسـتان خراسان جنوبی ضمن تبریک عید غدیر و آرزوی صحت و سلامتی برای حضار، به این سئوال که چرا پس از گـذشت حدود 1400 سال از واقعـۀ غـدیر، این موضوع را باید یادآوری کرد پاسخ داد. وی در ادامه گفت: هرچه اربعین را باشـکوهتر برگزار کنیم، توجه جهـان را بیشتر متوجه این موضوع خواهیم کرد. اربعین فقـط مختص شـیعه نیست؛ بلکه همـۀ ادیان در پیاده‌روی اربعین مشارکت می‌کننـد. ما باید بیشتر سرمایه‌گذاری کنیم تا فرزندان ما هم به مراد دلشان برای رفتن به کربلا و سفرهای معنوی برسند و هم اینکه در تربیت نسل جوان ما خیلی مؤثر خواهد بود. در ادامه مسـئول بسـیج دانشـجویی اسـتان خراسان جنوبی ضمن تشکر از برگزاری جلسه، بیان داشت: سعی و تلاش بر این است که برنـامه بر مبنای اعتبـارات دانشـگاه‌ها بسـته شود. همچنین در بحث اربعین تأکیـد بر این شـده که تا مبادی خروجی مرزی، سـفر ایمن و رایگان باشـد و در بحث اعزام کارکنان با بسـیج ادارات و اعزام اعضای هیأت علمی با بسـیج اساتید استان هماهنگی لازم به عمل آید. سـپس هر یک از حاضرین، در خصوص مباحث مطرح شده به بحث و تبادل نظر پرداختند.

آخرین ویرایش۲۹ تیر ۱۴۰۱