استاندار خراسان جنوبی:

مؤسسات آموزش عالی استان نیازمند نگاه ویژه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

۰۲ مرداد ۱۴۰۱ | ۰۸:۳۰ کد : ۱۹۵۵۱ اخبار برگزیده اخبار ستادی
تعداد بازدید:۲۲۰۶
استاندار خراسان جنوبی گفت: مؤسسات آموزش عالی استان، نیازمند نگاه ویژه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری می باشند.
مؤسسات آموزش عالی استان نیازمند نگاه ویژه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، دکتر جواد قناعت در اولین نشست از دور سوم هیئت امنای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی استان خراسان جنوبی که با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد، خاطرنشان کرد: خراسان جنوبی با برخی از عقب ماندگی‌ها بویژه در حوزه زیرساخت ها مواجه است، که این موضوع در دانشگاه‌های استان نیز محرز می‌باشد. 
به گفته وی؛ خوابگاه متأهلین و دیوارکشی محوطه  از موضوعات جدی دانشگاه بیرجند می باشد که نگاه و مساعدت وزارتخانه را می‌طلبد. 
وی با اشاره به برنامه‌های استان برای کمک به این دو پروژه، تصریح کرد: از محل مصوبات سفر و اعتبارات توازن استانی برای ساخت خوابگاه متأهلین و دیوار کشی به دانشگاه کمک خواهد شد.
استاندار با اشاره به چندین نوبت بازدید خود از دانشگاه بیرجند و برخی از مؤسسات آموزش عالی استان، به تشریح کاستی‌ها و معضلات موجود پرداخت. 
دکتر قناعت با تأکید بر این که اعطای ترفیع، یک بحث علمی و فنی است، متذکر شد: در تصمیم گیری‌هایی که در این زمینه صورت می‌گیرد، بهتر است نظرات مدیریت استان نیز در نظر گرفته شود. 
وی با ذکر این نکته که در تدوین شاخص‌های آیین نامه ترفیع اساتید دانشگاه بیرجند، از برخی دانشگاه‌های معتبر کشور الگو برداری شده، خاطرنشان کرد: با توجه به سیاست‌های دولت سیزدهم، این ترفیع باید با نگاه مساعدت و در راستای توسعه دانشگاه بیرجند صورت گیرد.

آخرین ویرایش۰۲ مرداد ۱۴۰۱