استاندار خراسان جنوبی در دیدار با سرپرست دانشگاه بیرجند مطرح کرد؛

مشکل اسناد اراضی کوی (شهرک) فرهیختگان دانشگاه بیرجند پیگیری می‌شود

۰۷ مرداد ۱۴۰۱ | ۰۵:۵۴ کد : ۱۹۶۰۲ اخبار برگزیده اخبار ستادی
تعداد بازدید:۳۵۲۴
دکتر احمد لامعی‌گیو؛ سرپرست دانشگاه بیرجند به منظور پیگیری مشکلات شهرک فرهیختگان دانشگاه و مسائل مربوط به آموزش عالی استان و دانشگاه بیرجند روز پنجشنبه ۶ مرداد ۱۴۰۱ در استانداری با دکتر جواد قناعت؛ استاندار خراسان جنوبی دیدار کرد.
مشکل اسناد اراضی کوی (شهرک) فرهیختگان دانشگاه بیرجند پیگیری می‌شود

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، دکتر لامعی؛ سرپرست دانشگاه بیرجند در دیدار با استاندار خراسان جنوبی که به منظور پیگیری مشکلات شهرک فرهیختگان برگزار شد، اظهار داشت: طبق مصوبه هیئت امنای دانشگاه‌‌ها و مؤسسات آموزش عالی سال 1381ـ 1383، 50 هکتار و در گام دوم 10 هکتار دیگر از اراضی پردیس شوکت آباد دانشگاه بیرجند در راستای جذب و نگهداشت نیروهای نخبه در استان به ساخت مسکن اساتید و کارمندان دانشگاه اختصاص یافته است. وی افزود: در حال حاضر 817 قطعه زمین در شهرک فرهیختگان به اساتید و کارمندان دانشگاه واگذار شده که هم اکنون 2 هزار و 500 نفر در این شهرک سکونت دارند.
سرپرست دانشگاه بیرجند با اعلام اینکه تمامی اراضی در اختیار دانشگاه بیرجند دارای سند رسمی، ثبتی و غیر اوقافی می‌باشند، گفت: در دولت‌های نهم و دهم بر اساس مصوبات هیأت دولت، مجوزهای تامین آب، برق و گاز به این شهرک اعطا شده است.
دکتر لامعی با اعلام پیگیری‌های انجام شده برای اختصاص سند به مالکین زمین‌های شهرک فرهیختگان گفت: درخواست ما برای برون رفت از مشکلات این شهرک، پیگیری دریافت سند برای اساتید و کارمندان ساکن در این اراضی توسط شخص جناب استاندار در سطح استانی و هیئت دولت است.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اعلام پایین بودن اعتبار دانشگاه بیرجند نسبت به سایر دانشگاه‌های هم سطح و دانشگاه های گروه"ج"(مرزی)، از استاندار خراسان جنوبی درخواست نمود تا در افزایش بودجه دانشگاه بیرجند، در مجلس و دولت، پیگیری و توصیه لازم را مبذول نمایند.
همچنین دکتر لامعی عنوان کرد: انتظار ما این است که استاندار معزز و جهادی در زمینه اجرای طرح توانمندسازی دانشجویان فعال فرهنگی و اجتماعی (طرح حامی) که توسط دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه اجرایی خواهد شد، بسان گذشته یاریگری فرمایند. که در همان جلسه، طی تماس تلفنی استاندار با مدیریت سازمان برنامه و بودجه استان، دستورات لازم صادر گردید.

استاندار خراسان جنوبی: مشکل اسناد اراضی کوی(شهرک) فرهیختگان دانشگاه بیرجند در سطح ملی پیگیری می‌شود
دکتر قناعت؛ استاندار خراسان جنوبی در این نشست با اعلام اینکه مشکل اسناد اراضی شهرک فرهیختگان دانشگاه بیرجند، میبایست در سطح ملی پیگیری شود، گفت: در دولت هشتم، هیئت امنا با نیت ایجاد مشوق، 50 هکتار از اراضی دانشگاه را به اساتید و کارمندان دانشگاه بیرجند اختصاص داده‌ است. وی با ذکر این نکته که هیئت امنا این اختیار را ندارد که اراضی دولتی را واگذار کند و این خلاف قانون است و نیاز به مجوز از هیأت دولت دارد، تصریح کرد: تنها راه حل مشکل سند اراضی کوی دانشگاه بیرجند(شهرک فرهیختگان) این است که با پیگیری استاندار و وزیر علوم، این موضوع در هیئت دولت مطرح و مجوز و موافقت آن دریافت گردد.
وی ادامه داد: در صورت موافقت دولت، اساتید و کارمندان می‌توانند نسبت به ثبت سند املاک خود اقدام کنند و دستگاه‌‌های خدمات‌رسان هم نسبت به ارائه خدمات زیر ساختی اقدام خواهند کرد.
دکتر قناعت با تأکید بر اینکه همراهی لازم را برای حل این مشکل در سطح ملی و استانی باید داشته باشیم، اضافه کرد: این مشکل با نگاه مثبت حل شدنی است، لذا باید همفکری و همراهی لازم را برای حل مشکل سند این اراضی در سطح استانی انجام دهیم تا این مسئله و مشکل برای همیشه مرتفع گردد.
وی بیان کرد: برای مشکل سند اراضی کوی دانشگاه بیرجند ابتدا باید نظر و صدای واحد در مجموعه استان ایجاد شود و بعد موضوع را در سطوح ملی و هیأت دولت پیگیری کنیم.
گفتنی است، جلسه دیدار استاندار و سرپرست دانشگاه بیرجند به درخواست دکتر لامعی برگزار شد و در این جلسه 1.5 ساعته مشکلات شهرک فرهیختگان و راه‌های برون رفت از آن و نیز تعریض جاده اسفهرود، مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در پایان دکتر قناعت دستورات لازم را برای تشکیل جلسات تخصصی و دیدار با وزیر محترم علوم و دیگر دستگاه‌های مرتبط صادر کرد.

آخرین ویرایش۰۷ مرداد ۱۴۰۱