با حضور اساتید دانشگاه‌های خراسان جنوبی برگزار شد

نشست سیاسی تبیینی حوادث اخیر کشور

۰۸ آبان ۱۴۰۱ | ۱۰:۱۵ کد : ۲۰۷۱۷ اخبار برگزیده اخبار ستادی
تعداد بازدید:۲۴۵۵
نشست تحلیل حوادث اخیر کشور با حضور دکتر سیدجلال حسینی، معاون سیاسی سازمان بسیج مستضعفین کشور شامگاه شنبه ۷ آبان ۱۴۰۱ در دانشگاه بیرجند برگزار شد.
نشست سیاسی تبیینی حوادث اخیر کشور

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، در این نشست دکتر احمد لامعی‌گیو، رئیس دانشگاه بیرجند با درود و ثنا به ارواح طیبه‌ی شهدای انقلاب اسلامی و شهدای مظلوم حرم شاهچراغ، گفت: اتفاقات اخیر در کشور به سان کف بروی آب است، درخت تنومند انقلاب اسلامی آنچنان ریشه‌هایش در دل خاک فرو رفته و شاخه‌های آن سر به افلاک کشیده است که از این گردبادها هیچ ابایی ندارد.
در ادامه دکتر سیدجلال حسینی، معاون سیاسی سازمان بسیج مستضعفین کشور با عرض تسلیت شهادت جمعی از هموطنان ما در سومین حرم اهل‌بیت(ع) کشور و شهادت 30 نفر از شهدای امنیت کشور گفت: شهدای امنیت، مظلومانه و به خاطر بصیرت افزایی مردم به شهادت رسیدند. وی افزود: ساختار نظام اسلامی، ساختار مردم سالاری دینی است، بنابراین مهم‌ترین وظیفه‌ی پیامبراسلام(ص)، اهل‌بیت(ع) و علما در طول تاریخ روشنگری و رشد جامعه بوده است. لذا تا جامعه و مردم رشد نکنند زمینه ظهور حضرت امام زمان(عج) مهیا نمی‌شود. دکتر حسینی به فراز و فرودهای امامت در هفت دوره اشاره کرد و گفت: در انقلاب اسلامی ایران که نتیجه 1400 سال  تلاش پیامبر اسلام(ص)، اهل‌بیت(ع) و علما و مجاهدین بوده است جامعه پذیری امامت به بالاترین حد می‌رسد. انقلاب اسلامی ایران جلوتر از تمام ملل از لحاظ تمدن سازی برای زمینه سازی ظهور است.
معاون سیاسی سازمان بسیج مستضعفین کشور با برشمردن تحولات مدرنیته و پست مدرن، گفت: انقلاب اسلامی احیاگر تفکر دینی در جهان بود. پس از انقلاب، جنگ احزاب در ابعاد جهانی بر علیه ایران به‌راه افتاد، طبق بیانیه گام دوم انقلاب، قطب قدرت شرق شکست خورد و قطب غرب نیز در حال افول است.  وی با پرداختن به جنبش تولید علم، تولید نرم افزاری و کسب رتبه اول کشور در جهان اسلام از لحاظ علمی و رتبه 15 جهانی، بیان کرد: دشمن نمی‌خواهد دولتی که در سال 1400 از ریشه انقلابی رأی آورد کارآمد باشد و اعتماد مردم را جلب و امید آفرینی کند. بزرگترین عملیات بر علیه کشور در فضای مجازی رخ داد و مهمترین وظیفه ما در این زمان این است که کار درست را به مردم منتقل کنیم.
دکتر سیدجواد حسینی واشان رئیس سازمان بسیج اساتید خراسان جنوبی با تسلیت شهادت جمعی از هموطنان در حادثه تروریستی حرم شاهچراغ و شهدای امنیت، به اثر گذاری اقدامات دشمن در ذهن جوانان پرداخت و  انجام کارهای فرهنگی را از نیازهای مبرم کشور دانست.

آخرین ویرایش۰۸ آبان ۱۴۰۱