عقد دو تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه بیرجند و دانشگاه‌های آشنا و میوند کشور افغانستان

۱۱ دی ۱۴۰۱ | ۰۷:۲۴ کد : ۲۲۲۸۴ اخبار برگزیده اخبار ستادی
تعداد بازدید:۲۷۰۹
تفاهم‌نامه همکاری‌های آموزشی، پژوهشی، مهارتی و فناوری بین دانشگاه بیرجند و دانشگاه‌های آشنا و میوند کشور افغانستان روز شنبه ۱۰ دی ۱۴۰۱ به امضا رؤسای این دانشگاها رسید.
عقد دو تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه بیرجند و دانشگاه‌های آشنا و میوند کشور افغانستان

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، در مراسم امضای این تفاهم‌نامه‌ها، دکتر احمد لامعی‌گیو، رئیس دانشگاه بیرجند ضمن اشاره به اشتراکات عمیق فرهنگی و تاریخی بین کشور ایران و افغانستان بر آمادگی دانشگاه بیرجند برای همکاری بیش از پیش با دانشگاه‌های این کشور در زمینه‌های مختلف، مخصوصاً جذب دانشجو تأکید کرد. وی با اشاره به رویکرد بین المللی دانشگاه بیرجند خاطر نشان کرد که هم اکنون بیش از 500 دانشجوی بین المللی در دانشگاه بیرجند مشغول به تحصیل هستند. 
در این مراسم، عبدالقدیر راهب‌دوست، رئیس دانشگاه آشنا ضمن بر شمردن زمینه‌های همکاری علمی، فراهم آوردن زمینه برای اعضای هیأت علمی این دانشگاه جهت ادامه تحصیل در مقطع دکتری را از اولویت‌های همکاری علمی دانست. همچنین محمد رسول حسینی، مؤسس دانشگاه میوند نیز ضمن تشکر از حمایت‌های دانشگاه بیرجند بر انجام زمینه‌های دیگر همکاری علمی از جمله انجام پژوهش‌های تحقیقاتی مشترک مخصوصاً در زمینه معادن اشاره کرد.  
در ادامه، دکتر حسین نویدی‌نیا، رئیس گروه همکاری‌های علمی بین المللی دانشگاه ضمن برشمردن مزیت‌های نسبی دانشگاه بیرجند برای همکاری با دانشگاه‌های افغانستان، بر ایجاد کارگروهی برای عملیاتی کردن توافقات صورت گرفته تأکید کرد.

آخرین ویرایش۱۱ دی ۱۴۰۱