جلسه هیأت رئیسه دانشگاه بیرجند با معاون امور هماهنگی و نظارت معاونت پارلمانی ریاست جمهوری برگزار شد

۱۱ دی ۱۴۰۱ | ۱۳:۳۲ کد : ۲۲۳۰۴ اخبار برگزیده اخبار ستادی
تعداد بازدید:۱۸۳۸
نشست اعضای هیأت رئیسه دانشگاه بیرجند با دکتر قاسم جعفری، معاون امور هماهنگی و نظارت معاونت پارلمانی ریاست جمهوری بعدازظهر روز شنبه ۱۰ دی ۱۴۰۱ در دانشگاه بیرجند برگزار شد.
جلسه هیأت رئیسه دانشگاه بیرجند با معاون امور هماهنگی و نظارت معاونت پارلمانی ریاست جمهوری برگزار شد

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، در ابتدای نشست اعضای هیأت رئیسه دانشگاه بیرجند با معاون امور هماهنگی و نظارت معاونت پارلمانی ریاست جمهوری، دکتر احمد لامعی‌گیو، رئیس دانشگاه ضمن خیرمقدم به دکتر جعفری و گرامیداشت ایام هفته بصیرت و ولایت و شهادت سردار دلها، نکاتی درمورد مسائل فرهنگی دانشگاه و نشست‌های بصیرتی، کرسی‌های آزاد اندیشی و نقد و نظر، مسائل دانشجویی و بودجه دانشگاه را بیان کرد.
سپس اعضای هیأت رئیسه با تأکید بر توجه ویژه دولت و مجلس به دانشگاه‌های مناطق محروم از جمله استان خراسان جنوبی، گفتند: در مناطق مرزی دانشگاه‌ها می‌توانند به عنوان عامل نگهداشت جمعیت، محور توسعه مناطق مرزی و حفظ و ارتقاء امنیت مورد توجه باشد.
 از جمله درخواست‌های اعضای هیأت رئیسه دانشگاه این بود که مجلس و دولت در سیاست‌گذاری سند چشم انداز  علمی کشور به دانشگاه‌های مناطق محروم متناسب با ظرفیت‌های آن ها توجه داشته باشند و در تدوین آیین نامه‌های ارتقا، تبدیل وضعیت و آیین نامه‌های تشویقی با توجه به ظرفیت‌ها، امکانات و تجهیزات دانشگاه‌ها، امتیازات مورد نیاز متناسب سازی شود. همچنین در تصویب بودجه‌های سنواتی دانشگاه‌های مناطق مرزی، عدالت در توزیع رعایت شود.
در ادامه دکتر جعفری ضمن ابراز خرسندی از حضور در دانشگاه بیرجند قول پیگیری درخواست‌های اعضای هیأت رئیسه دانشگاه بیرجند را در مجلس و دولت داد و تأکید کرد: دولت علیرغم کاستی‌های موجود به صورت شبانه روزی تلاش می‌کند تا مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم را حل کند و قول‌هایی که به جامعه داده شده را عمل نماید. در بعد مسائل فرهنگی نیز تمام همت خود را جهت حفظ و ارتقاء شاخص‌های فرهنگی به کار گرفته است.

آخرین ویرایش۱۲ دی ۱۴۰۱