همزمان با سراسر کشور:

حدود ۱۲ هزار داوطلب خراسان جنوبی در مرحله اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ به رقابت می‌پردازند

۲۷ دی ۱۴۰۱ | ۱۸:۴۴ کد : ۲۲۴۸۰ اخبار برگزیده اخبار ستادی
تعداد بازدید:۳۱۰۵
دکتر لامعی، رئیس ستاد استانی آزمون سراسری در خراسان جنوبی، امروز سه‌شنبه ۲۷ دی ۱۴۰۱ در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه، گفت: ۱۱۹۸۴ داوطلب مرحله اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ همزمان با سراسر کشور در خراسان جنوبی به رقابت می‌پردازند.
حدود ۱۲ هزار داوطلب خراسان جنوبی در مرحله اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ به رقابت می‌پردازند

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، دکتر احمد لامعی‌گیو، رئیس دانشگاه بیرجند و رئیس ستاد استانی آزمون سراسری در استان خراسان جنوبی در نشست خبری با خبرنگاران، با اعلام اینکه برای اولین‌بار در تاریخ آزمون‌های سراسری، وزارت علوم و سازمان سنجش آموزش کشور تصمیم گرفتند که آزمون سراسری در دو مرحله برگزار شود، افزود: مرحله اول آزمون سراسری در 29 و 30 دی‌ماه 1401 و مرحله دوم آن در 15 و 16 تیرماه 1402 برگزار خواهد شد.
دکتر لامعی با بیان اینکه در کنکور سال 1402 استان خراسان جنوبی 11 هزار و 984 نفر شرکت کننده به رقابت می پردازند، عنوان کرد: دانش آموزان شرکت کننده در این آزمون شامل  7 هزار و 139 نفر زن و 4 هزار و 845 نفر مرد می‌باشد.
وی با اشاره به اینکه دانشگاه بیرجند به عنوان دانشگاه معین استان و براساس دستورالعمل‌های ابلاغی به عنوان مسئول برگزاری آزمون در استان مشخص شده است، خاطر نشان کرد: همگرایی بسیار خوبی بین دستگاههای اجرایی استان برای بهتر برگزار شدن کنکور ایجاد شده است. 

دانشگاه بیرجند ستاد آزمون سراسری 1402 

دکتر لامعی، با تأکید بر اینکه با همکاری استانداری و دستگاههای اجرایی این آزمون به بهترین نحو برگزار می‌شود، یادآور شد: نشست هم اندیشی با اعضای ستاد آزمون سراسری انجام شده تا با رفع چالش‌ها و همفکری افراد با تجربه این برنامه را به سرانجام نیک  برسانیم.
رئیس دانشگاه بیرجند با اشاره به اینکه بنا به گفته صاحب نظران آزمون کنکور با اقتدار نظام گره خورده است، اضافه کرد: جایگاه و اهمیت این برنامه به حدی است که بسیاری از سازمانها و ارگانها برای برگزاری شایسته آن پای کار آمده‌اند.
وی با اشاره به اینکه در بیرجند 5 هزار و 423 داوطلب، طبس یک هزار و 18 نفر، قاین یک هزار و 567 نفر شرکت کننده حضور دارند، ادامه داد: شهرستان بشرویه 362، درمیان 548، سرایان 544، سربیشه 296، نهبندان 625، خوسف 139، زیرکوه543 داوطلب در آزمون 1402 حضور خواهند داشت.
وی با تأکید براینکه آزمون سراسری باید در تراز فرهنگی استان به بهترین نحو برگزار شود، گفت: تمامی مراکز برگزاری آزمون تحت مراقبت کامل قرار می گیرد و چگونگی برگزاری آزمون به شهرستانها ابلاغ شده است.

ممنوعیت استفاده از  وسایل غیر مجاز در کنکور

رئیس دانشگاه بیرجند با اشاره به اینکه داوطلبان تحت هیچ شرایطی اجازه استفاده از وسایل غیر مجاز که در رسانه‌ها نیز اعلام شده را ندارند، بیان کرد: همچنین هیچ نوع خوراکی نیز نباید به مکان امتحانات آورده شد. برای داوطلبان در حد مقدورات لوازم رفاهی و خوراکی فراهم شده است.
دکتر لامعی به مشکل افت فشار گاز در استان اشاره کرد و گفت: نشست‌هایی با مسئولان ذیربط برگزار شده تا مشکلی از جهت کمبود گاز نداشته باشیم و ذخیره سازی سوخت دوم(گازوئیل) در دستور کار قرار گرفته است. وی با بیان اینکه در دانشگاه بیرجند تمهیدات لازم اندیشیده شده و تمام ساختمانهای دانشگاه از نظر گرمایشی در حد مطلوب هستند، خاطر نشان کرد: امیدواریم تجهییزات گرمایشی  و سوخت گاز در شهرستان‌ها هم فراهم شود تا نگرانی برای داوطلبان و خانواده آنها ایجاد نشود.
وی در پایان خاطر نشان کرد: امتحانات دانشجویان دانشگاه بیرجند در روز چهارشنبه به پایان می‌رسد و در حال حاضر برای ایجاد گرمایش در خوابگاه‌ها و ساختمانها 40 موتورخانه دانشگاه با سوخت جایگزین گازوئیل کار می‌کنند. 

داوطلبان بنا به صلاحدید می‌توانند در یک یا هردو آزمون شرکت کنند 

دبیر ستاد استانی آزمونها در خراسان جنوبی نیز با بیان اینکه داوطلبان می‌توانند بصورت اختیاری در یک یا  هر دو آزمون در دی و یا تیرماه شرکت کنند، افزود: کارنامه داوطلبان در مردادماه صادر می‌شود که بنا بر رتبه، داوطلب می‌تواند انتخاب رشته کند. دکتر حسینی‌واشان عنوان کرد: آزمون نوبت اول در  29 و 30 دی ماه و آزمون نوبت دوم در 15 و 16 تیرماه 1402 برگزار می‌شود. وی با بیان اینکه آزمون روز پنجشنبه29 دی از ساعت 8 صبح در گروه تجربی و ساعت 14:30 در گروه زبان خارجه برگزار می‌شود، ادامه داد: آزمون روز جمعه 30 دی‌ماه در رشته ریاضی و علوم انسانی از ساعت 8 صبح برگزار می‌شود، وی یادآور شد: آزمون روز جمعه نیز در ساعت 14:30 در رشته هنر برگزار خواهد شد.

داوطلبان یک‌ساعت قبل آزمون در حوزه امتحانی حضور داشته باشند

 وی خاطر نشان کرد: داوطلبان یک‌ساعت قبل از آزمون باید با کارت آزمون به همراه سنجاق و اصل کارت ملی یا شناسنامه در حوزه امتحانی حضور داشته باشند. دبیر ستاد استانی آزمون سراسری 1402 با بیان اینکه همراه داشتن یک خودکار و دو عدد مداد سیاه پررنگ، مدادپاکن و مدادتراش لازم است، تأکید کرد: به همراه داشتن هرگونه تجهیزات الکترونیکی، فلزی، وسایل هوشمند مانند ساعت و دستبند، کتاب، یادداشت و ماشین حساب غیر مجاز بوده و ممنوع می‌باشد.
دکتر حسینی‌واشان با اشاره به اینکه باجه‌های رفع نقص کارت آزمون در سازمان مرکزی دانشگاه بیرجند و همچنین در شهرستانها ایجاد می‌شود، ادامه داد این باجه‌ها از روز چهارشنبه، صبح‎‌ها از ساعت ۸ تا 12 و عصرها از ساعت 14 تا 17 فعال می‌باشند. وی با بیان اینکه دواطلبان شرکت کننده در آزمون استان در گروه علوم ریاضی یک هزار و 166 نفر، علوم تجربی 4 هزار و 857 نفر می باشند، اظهار کرد: داوطبان رشته‌های علوم انسانی 4 هزار و 570، هنر 676 نفر، زبان خارجه 715 نفر می‌باشند. وی اضافه کرد: این آزمون به‌صورت همزمان در 11 شهرستان استان برگزار می‌شود.
وی با تأکید بر اینکه در صورت تقلب و خلاف در آزمون داوطلب یک تا چند سال از آزمون حذف می‌شود، ادامه داد: در کل استان 800 نفر به صورت مستقیم در برگزاری آزمون دخیل هستند.

آخرین ویرایش۲۷ دی ۱۴۰۱