همزمان با آغاز آزمون سراسری:

بازدید استاندار خراسان جنوبی از حوزه‌های آزمونی دانشگاه بیرجند

۲۹ دی ۱۴۰۱ | ۱۲:۱۶ کد : ۲۲۴۸۶ اخبار برگزیده اخبار ستادی
تعداد بازدید:۲۲۹۴
همزمان با آغاز نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۲، دکتر قناعت، استاندار خراسان جنوبی از حوزه‌های آزمونی دانشگاه بیرجند بازدید کرد.
بازدید استاندار خراسان جنوبی از حوزه‌های آزمونی دانشگاه بیرجند

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، استاندار خراسان جنوبی، همزمان با بازدید از روند برگزاری آزمون سراسری، گفت: تمهیدات لازم برای تامین گرمایش حوزه‌های امتحانی کنکور سراسری در استان اندیشیده شده و این آزمون در فضای امن و مطلوب در حال برگزاری است.
دکتر قناعت افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته آزمون سراسری در خراسان جنوبی همزمان با سراسر کشور از صبح امروز آغاز شد و تا فردا ۳۰ دی ماه ادامه دارد.
وی گفت: داوطلبان نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۲ استان خراسان جنوبی ۱۱ هزار و ۹۸۴ نفر هستند.
استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: همه تمهیدات لازم برای تامین حفاظت آزمون سراسری در استان اندیشیده شده است تا داوطلبان بتوانند در فضایی امن و آرام در این آزمون سرنوشت‌ساز شرکت کنند.
در حاشیه این بازدید، دکتر لامعی، رئیس دانشگاه بیرجند و رئیس ستاد برگزاری آزمون در خراسان جنوبی، گفت: امسال برای اولین بار وزارت علوم و سازمان سنجش آموزش کشور تصمیم گرفتند آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ در ۲ مرحله برگزار شود که نوبت اول در روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری و نوبت دوم کنکور ۱۵ و ۱۶ تیر سال آینده خواهد بود.
رئیس دانشگاه بیرجند تعداد داوطلبان آزمون سراسری ۱۴۰۲ (نوبت اول) را در استان ۱۱ هزار و ۹۸۴ نفر ذکر کرد و گفت: از این تعداد هفت هزار و ۱۳۹ نفر زن و چهار هزار و ۸۴۵ نفر مرد هستند.
وی با اشاره به تعداد داوطلبان کنکور به تفکیک هر شهرستان اظهار داشت: بیرجند پنج هزار و ۴۲۳ نفر، طبس هزار و ۱۸ نفر، فردوس ۹۱۹ نفر، قاینات هزار و ۵۶۵ نفر، بشرویه ۳۶۲ نفر، درمیان ۵۴۸ نفر، سرایان ۵۴۴ نفر، سربیشه ۲۹۶ نفر، نهبندان ۶۲۵ نفر، خوسف ۱۳۹ نفر و زیرکوه ۵۴۳ داوطلب دارند.
وی گفت: ذخیره‌سازی گازوئیل و سوخت دوم قبل از برگزاری آزمون در دستور کار همه مراکز آزمون سراسری در خراسان جنوبی قرار گرفت و تمهیدات لازم اندیشیده شد لذا کنکور امروز در شرایط مطلوب در حال برگزاری است.
وی افزود: با توجه به برودت هوا و افت فشار گاز، در دانشگاه بیرجند هم تمهیدات لازم اتخاذ شده و تمامی ساختمان‌های دانشگاه و مراکز آزمون با سوخت دوم(گازوئیل) و انرژی خورشیدی گرمایش دارند.
دکتر لامعی‌گیو افزود: ۸۰۰ نفر در سراسر استان به طور مستقیم در برگزاری آزمون دخیل هستند و نوبت اول کنکور ۱۴۰۲ در ۱۱ شهرستان در حال برگزاری است.

آخرین ویرایش۲۹ دی ۱۴۰۱