سخنرانی معاون وزیر علوم در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه بیرجند

۲۸ بهمن ۱۴۰۱ | ۲۰:۲۹ کد : ۲۲۸۰۹ اخبار برگزیده اخبار ستادی
تعداد بازدید:۲۱۷۳
معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان در پیش از خطبه‌های نماز جمعه بیرجند(مورخ ۲۸ بهمن ۱۴۰۱) سخنرانی کرد.
سخنرانی معاون وزیر علوم در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه بیرجند

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، دکتر داداش‌پور، معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان در آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه بیرجند ضمن تبریک بعثت رسول اکرم(ص)، گفت: تعلیم و تعلم وجهی قرآنی دارد و پیامبر عظیم الشأن اسلام مبعوث شد تا مردم را به دانش، آگاهی و توانایی دعوت نماید. پیامبر عظیم الشأن که نماد اخلاق و علم است تحولات عظیمی برای مردم به ارمغان آورد.
 معاون وزیر علوم با اشاره به اینکه بعد از انقلاب اسلامی در حوزه علمی و دانشگاهی کشور اتفاقات عظیم و مبارکی رخ داد، افزود: هیچ فناوری قابل اعتنا و زیرساخت مناسب در پیش از انقلاب اسلامی در کشور وجود نداشت و امروز در کشور با انقلاب علمی صورت گرفته جایگاه ما جز جایگاه‌های برتر دنیا است. این اتفاق حاصل تغییر نگرش در مردم و ایجاد آگاهی توسط انقلاب اسلامی است. در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی جهت حرکت، شکل دادن به تمدن نوین است که بتواند جهان امروز را در نوردیده و در تسخیر دلها و قلبها موفق عمل نماید. علم باید به سمت هدف مندی بیشتر و جهت گیری های معنوی تمدن نوین اسلامی حرکت نماید.

وی با اعلام اینکه در پیش از انقلاب حدود 150 هزار دانشجو در 20 دانشگاه کشور وجود داشت و پس از انقلاب در مقطعی 5 میلیون دانشجو در کشور مشغول به تحصیل بوده‌اند، بیان داشت: قبل از انقلاب اسلامی 40 درصد از دانشجویان برای اینکه بتوانند در سطح علمی و دانشگاهی جایگاهی را بدست آورند به خارج کشور مراجعه می‌کردند که امروزه با توجه به حجم غیرقابل مقایسه تعداد دانشجویان با پیش از انقلاب، این مقدار به زیر یک درصد رسیده است، هم اکنون به به برکت انقلاب اسلامی دانشگاه‌های ما در حال حرکت به سمت مرجعیت علمی و جذب دانشجویان بین المللی هستند. وی افزود: جذب دانشجویان بین الملل یکی از اولویت‌های اصلی وزارت علوم در دولت سیزدهم تعریف شده است. در دانشگاه بیرجند نیز دانشجویان خارجی جذب شده‌اند و دانشگاه باید اثر خود را از جغرافیای ایران به جغرافیای گسترده‌تر جهانی ارتقا دهد.
وی گفت: این حرف یعنی اینکه بتوانیم بارانداز یک حرکت عظیم علمی برای گستره جهانی باشیم که در دانشگاه‌های کشور در حال رخ دادن است.
رئیس سازمان امور دانشجویان اظهار داشت: امیدواریم در آینده نزدیک ایران مرکز ثقل جذب دانشجو باشد و کلام امام راحل مبنی بر اینکه اسلام سنگرهای کلیدی جهان را فتح خواهد کرد و خیر دنیا و آخرت با هم محقق خواهد شد را یاد می‌کنیم. وی تصریح کرد: انقلاب ما تنها حرکت کننده در فضای مادی نیست بلکه در حال حرکت به سمت تمدن نوین اسلامی است که باید در جهان امروز در نبرد و تسخیر دل‌ها و قلب‌ها نیز موفق عمل کند. دکتر داداش‌پور گفت: این چشم‌انداز وجود دارد که انقلاب اسلامی هم منابع مادی و هم منابع معنوی تحول‌ساز خواهد بود و اینکه گفته می‌شود انقلاب اسلامی ما سنگرهای جهان را فتح کرد تنها سنگرهای فیزیکی نیست بلکه سنگر قلوب نیز هست که این اتفاق رخ می‌دهد و زیرساخت‌ها و ظرفیت‌ها وجود دارد.

آخرین ویرایش۳۰ بهمن ۱۴۰۱