نشست علمی معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان با اعضای هیأت علمی دانشکده هنر

۲۹ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۰:۲۶ کد : ۲۲۸۲۶ اخبار برگزیده اخبار ستادی
تعداد بازدید:۲۲۱۸
نشست علمی معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان بعدازظهر روز جمعه ۲۸ بهمن ۱۴۰۱ با اعضای هیأت علمی دانشکده هنر دانشگاه بیرجند برگزار شد.
نشست علمی معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان با اعضای هیأت علمی دانشکده هنر

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، دکتر داداش‌پور، معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان پس از استماع سخنان رئیس و اعضای هیأت علمی دانشکده هنر، گفت: دانشکده‌های هنر از دانشکده‌های جوان کشور هستند. وی میزان تمایل جامعه به حوزه هنر و افزایش تقاضای دانش آموزان برای ورود به رشته‌های هنر را فرصت مناسبی  برای دانشگاه‌ها دانست و اعلام کرد: اثرگذاری هنری در درون دانشگاه برای معرفی این توانمندی بسیار ارزشمند است.  معاون وزیر علوم با تأکید بر اینکه هنر باید در معنی تجسمی محقق شود، گفت: رشته طراحی صنعتی بسیار مهم است و در حوزه صنعتی طراحی صنعتی در کنار دیگر رشته‌ها می تواند فضای صنعتی را در بازار دنیا اثرگذار نماید. به گفته دکتر داداش‌پور باستان شناسیی اگر با نگاه هنری و معمارانه تلفیق شود می‌تواند نسبت وسیع و مکتبی را در فضای تاریخی و امروز  ایجاد نماید.
دکتر خلیل‌نژاد، رئیس دانشکده هنر در این جلسه به بیستمین سالگرد تأسیس این دانشکده اشاره کرد و در ادامه اقدامات و دستاوردهای شاخص این دانشکده را برشمرد. وی جایگاه ویژه و منحصربفرد دانشکده هنر را در شرق کشور برشمرد و ابراز امیدواری کرد که با مساعدت وزارت علوم پروژه در حال احداث ساختمان دانشکده هنر هرچه سریعتر مورد بهره‌برداری قرار گیرد. وی همچنین درخواست‌های دانشگاه برای ساخت پارک دانشجویی، تناسب محیط‌های خوابگاهی، اصلاح فضاها و راه‌اندازی رشته‌های گرافیک و طراحی صنعتی را مطرح کرد. همچنین در این نشست اعضای هیأت علمی دانشکده هنر درخواست‌ها و نظرات خود را مطرح کردند.

آخرین ویرایش۳۰ بهمن ۱۴۰۱