دیدار معاون وزیر علوم با اعضای هیئت رئیسه دانشگاه بیرجند

۲۹ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۱:۰۲ کد : ۲۲۸۲۴ اخبار برگزیده اخبار ستادی
تعداد بازدید:۲۲۱۱
نشست هم‌اندیشی معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان بعدازظهر روز جمعه ۲۸ بهمن ۱۴۰۱ با حضور اعضای هیئت رئیسه دانشگاه و معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی برگزار شد.
دیدار معاون وزیر علوم با اعضای هیئت رئیسه دانشگاه بیرجند

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، دکتر داداش‌پور، معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان در دیدار با اعضای هیئت رئیسه دانشگاه بیرجند، گفت: دانشگاه بیرجند، دانشگاه با ظرفیتی است و وقتی دانشگاه بیرجند را با دانشگاه‌های دیگر مقایسه می‌کنیم این دانشگاه از ظرفیت بالاتری برخوردار است. وی به سرمایه‌گذاری نظام در حوزه علم و فناوری و حرکت پرشتاب کشور در حوزه توسعه علم، فناوری و افزایش دانایی پرداخت .
وی در ادامه به اهمیت جذب دانشجویان بین الملل و متمرکز شدن بورس دانشجویان اشاره کرد و گفت: فرصت‌های تحقیقاتی بین دانشگاهی برای دانشجویان فراهم شده است.
سیدمحمدرضا طالبی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی یکی از مهمترین نیازهای دانشگاه‌های استان را در حوزه زیرساختی، احداث خوابگاه جدید و نوسازی خوابگاه‌های قدیمی عنوان کرد. وی خاطرنشان کرد: دانشگاه بیرجند بالغ بر ۴ هزار و ۲۰۰ دانشجوی متأهل دارد اما تنها ۲۰ نفر از اینها توانسته‌اند خوابگاه دریافت کنند و برای مابقی افراد خوابگاه متأهلی وجود ندارد. معاون استاندار با تأکید بر اینکه قانون جوانی دانشگاه‌ها را به تأمین خوابگاه ویژه دانشجویان متأهل مکلف کرده، افزود: بخشی از خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه بیرجند از محیط دانشگاه دور است و بخشی نیز قدیمی شده و نیاز به بازسازی دارد. معاون استاندار با اشاره به زیرساخت های موجود در دانشگاه‌های استان، تصریح کرد: وزارت علوم زیرساخت‌های تحصیل مجازی و از راه دور را برای دانشجویان خارجی در دانشگاه بیرجند فراهم کند. طالبی گفت: تأمین این زیرساخت ها، شرایط را برای حضور دانشجویان خارجی به خصوص دانشجویان افغان در کلاس‌ها به صورت مجازی و از راه دور فراهم می‌کند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی، گفت: دشمن در جنگ رسانه‌ای تلاش دارد ذهن جوانان این سرزمین را به سمت مقاصد مورد نظر خود هدایت ‌کند و بهترین اقدام برای مقابله با این اقدامات دشمن، ترویج جهاد تبیین در دانشگاه‌ها با استفاده از ظرفیت اساتید برجسته علمی است. سیدمحمدرضا طالبی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری بارها بر موضوع جهاد تبیین در دانشگاه‌ها تأکید داشته‌اند، افزود: باید توفیقات بسیار خوب نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های ملی و استانی، با سند برای دانشجویان بیان شود تا در جریان خدمات انقلاب قرار بگیرند. وی اظهار داشت: برخی از جوانانی که به دلیل سناریوسازی کاذب به دام حیله های دشمنان گرفتار شده بودند و اقداماتی را بر علیه نظام داشتند، وقتی دلسوزانه و با سند برای آنها مسائل و حقایق تبیین شد، قبول کردند و به راحتی پذیرفتند. وی با اشاره به وجود اساتید و افراد فرهیخته و تحصیل کرده ای که سالها در را خارج کشور تحصیل و زندگی کرده اند، متذکر شد: این افراد که دل در گرو انقلاب دارند و از طرفی واقعیات غرب، اروپا و ایران اسلامی را دیده‌اند و به شکل منصفانه‌ای مسایل را قضاوت و تحلیل می کنند، باید در دانشگاه‌ها و در جمع دانشجویان جهاد تبیین داشته باشند. معاون استاندار افزود: چنانچه این حقایق برای جوانان گفته شود، جو سازی ها و دروغ پردازی های دشمنان نظام اسلامی در نسل جوان ما بی اثر خواهد شد.
همچنین دکتر احمد لامعی‌گیو، رئیس دانشگاه بیرجند با خیرمقدم به حضار ارجمند در این نشست و تبریک و تهنیت عید سعید مبعث، به گزارشی از روند بازدید و دیدارهای معاون وزیر علوم پرداخت و گفت: تکامل و رشد دانشگاه بیرجند با 45 سال قدمت مدیون انقلاب اسلامی است و بهترین مثال در حوزه تبیین دانشگاه بیرجند است. وی با اعلام امکانات و دستاوردهای دانشگاه افزود: دانشگاه بیرجند تاکنون مفتخر به دانش آموختگی 29 هزار دانشجو شده است. آمار دانشجویان متأهل دانشگاه بیش از 2400 دانشجوی متأهل است و در حوزه خوابگاه متأهلی دانشگاه بیرجند متناسب با استان رشد نداشته است و امیدواریم که نیازهای حوزه دانشجویی با مساعدت جناب‌عالی برطرف شود. دکتر لامعی به دیدار شب گذشته معاون وزیر علوم با دانشجویان بین الملل اشاره کرد و از مساعدت ایشان به درخواست‌های دانشجویان بین الملل برای کمک هزینه سفر این دانشجویان به مشهد مقدس و تعمیر و تجهیز خوابگاه سرو 5 دانشگاه بیرجند خبر داد.
در این نشست، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی جعفری، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بیرجند با تبریک عید سعید مبعث گفت: پیام بعثت یکتاپرستی به معنی واقعی است و جا دارد در جامعه به این موضوع بیشتر پرداخته شود. وی با اشاره به اعتبارات محدود دانشگاه گفت: هزینه در زمینه فرهنگی، سرمایه‌گذاری است. وی با اشاره به حضور 41 هزار دانشجو در استان که بیش از 13.300 تن از این دانشجویان در دانشگاه بیرجند مشغول به تحصیل هستند، افزود: با توجه به وجود صندوق نیکوکاری و صندوق رستگاری دانشگاه برای همیاری دانشجویان نیازمند، لازم است وزارت علوم حمایت لازم را از این صندوق‌ها داشته باشد.
همچنین در این نشست معاون دانشجویی، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی و مدیر برنامه، بودجه و تحول اداری دانشگاه بیرجند ضمن برشمردن اقدامات و دستاوردها، درخواستهای دانشگاه در این حوزه‌ها را ارائه کردند.

آخرین ویرایش۳۰ بهمن ۱۴۰۱